آخرین شب اجرای کیهان کلهر به محمدرضا شجریان تقدیم شد

کیهان کلهر در آخرین شب اجرای خود به همراه گروه هلندی رامبراندت تریو در تالار وزارت کشور با آرزوی سلامتی برای استاد شجریان این اجرا را به ایشان تقدیم کرد.

کد مطلب: ۶۶۲۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، کیهان کلهر به همراه گروه هلندی رامبراندت تریو در آخرین شب اجرای خود پس از حضور یافتن بر روی سن از حضور دکتر الهی قمشه ای در این اجرا خبر داد و پس از خوشامدگویی به ایشان، گفت: بنده کماکان مثل بقیه هنرمندان همواره نگران حال جناب شجریان هستم و روی همین صحنه به همراه ایشان و استاد علیزاده خاطرات خوبی با هم داشته ایم و کنسرت اجرا کردیم، این چند شب بسیار به یاد ایشان بودم و آرزوی سلامتی برایشان دارم که متاسفانه در بستر بیماری هستند، کنسرت امشب را می خواهم از طرف خودم و گروه به ایشان تقدیم کنم.

وی اظهار کرد: گروه هلندی که امشب همراه من هستند موسیقی جز کار می کننند و سال هاست که ما با هم در جاهای مختلف کار کردیم و اجراهایی را داشته ایم. جز اشتراکات زیادی با موسیقی ما دارد و جفت خیلی خوبی برای موسبفی شرق است که هسته اصلی اش بداهه نوازی ست.

کیهان کلهر در معرفی اعضای گروه، افزود: رامبرانت فرایش نوازنده پیانو، تونی اورواتر نوازنده کنترباس و ویولونیست، پلژر نوازنده سازهای کوبه ای هستند. در این کنسرت از ساز ویولونه استفاده می شود که از سازهای قدیمی ایتالیا و مربوط به قرن 16 میلادی است این ساز 6 سیم و پرده بندی دارد و تونی اورواتر یکی ازاصلی ترین نوازنده های این ساز در دنیاست.

کیهان کلهر بار دیگر با نوای ساز خود و تلفیق موسیقی ایرانی با نواهایی دیگر از سرزمین هایی دیگر مخاطبان خود را 120 دقیقه با خود همراه و مسحور جان مایه های اثر خود کرد. سالن پرجمعیت تالار وزارت کشور در شگفت از نوایی که با جان و دل نواخته می شد در سکوت محض فرورفته و تنها بداهه نوازی ها طنین انداز بودند. تمامی قطعات بر پایه بداهه نوازی به اجرا در آمدند و همراه با حال هوای کیهان کلهر و سه هنرمند همراه او زیباترین موسیقی ها گوش نواز شدند.

سه ملودی پیش ساخته شده اولی چارپاره از ردیف موسیقی ایرانی و دوقطعه ارمنی و در پایان اجرای لالایی کردی که با آواز کیهان کلهر همراه بود به زیبایی هرچه تمام تر به اجرا در آمد. کمانچه در دستان کیهان کلهر و روبه روی زانوان خم شده او با حال و هوایی که این هنرمند با جان و روح خود خلق می کند حسی ستایش برانگیز می زاید، چه رسد به آنکه نوای لالایی و آواز و زمزمه کیهان کلهر نیز همراه این ساز شود، سه هنرمند دیگر نیز بر روی صحنه با خلق زیباترین ملودی ها بر تاثیرگذاری این اجرا می افزودند.

کنسرت کیهان کلهر و رامبراندت تریو سه شب میزبان مخاطبان خود در تالار وزارت کشور بود و در هر شب علاوه بر استقبال خیلی خوب مخاطبان، میزبان چهره های فرهنگی و هنری کشور از جمله دکتر الهی قمشه ای، محمود دولت آبادی، فاطمه معتمدآریا، رویا تیموریان، مسعود رایگان، مسعود کیمیایی، نادر مشایخی، هوشنگ مرادی کرمانی، ستار اورکی، رضا درمیشیان، مجید انتظامی، مسعود شعاری، نوید افقه، امید نعمتی و همین طور دکتر جواد ظریف وزیر امور خارجه بود.

در کنار بروشور این برنامه که برای حاضران در سالن در نظر گرفته شده بود، تصویری از پیوستن کیهان کلهر به کمپین «حمایت از یوز ایرانی» با هشتگ #یوزتاابد نیز وجود داشت.

گفتنی است؛ گروه رامبراندت تریو که امشب کیهان کلهر را همراهی می کردند، به غیر از همکاری با این هنرمند با موسیقی‌دانان ایرانی دیگری چون حسین علیزاده و حسام اینانلو نیز همکاری داشته‌اند. این گروه سال گذشته در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اجرایی را همراه با حسام اینانلو در تالار وحدت روی صحنه برد. قرار است آلبوم مشترک «رامبراندت تریو» با کیهان کلهر نیز تا پایان سال جاری توسط نشر معتبر ECM منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار