فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء (ع)اسلامشهر:

واقعه تاریخی غدیرخم در اسلامشهر بازسازی می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر از بازسازی واقعه مهّم و تاریخی غدیر برای چهارمین سال متوالی در شهرستان اسلامشهر خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۲۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا شهرستان های تهران ، مجید امیرعبداللهیان با اشاره به نمایش و بازسازی واقعه غدیر در شهرستان اسلامشهر با همکاری کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: واقعه غدیر بزرگترین حادثه تاریخ اسلام و ادامه رسالت انبیاء الهی است، که در طول این دوران کارهای بزرگی صورت گرفته و این امانت الهی سینه به سینه به انقلاب اسلامی رسیده و دارای برجستگی‌های فراوانی است .

وی افزود: بازسازی واقعه غدیر از اهمیت ویژه‌ای در حفظ ارزش‌های دینی برخوردار است، که این اقدام برای نخستین ‌بار در جهان اسلام با هدایت عالمانه علما و مراجع عظام تقلید و تحت هدایت راهبردی بنیاد بین‌المللی غدیر در سال 89 در جوار کوه خضر نبی در شهر مقدس قم، با حضور بیش از 70 هزار نفر از مردم برگزار شد .

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا (ع)اسلامشهر تصریح کرد: چون این کار مردمی بوده و تمامی مراحل و زیرساخت‌های آن با مشارکت مردم انجام شد، در سال‌های بعد بازسازی این واقعه در نقاط مختلف کشور اجرا شد، که در شهرستان اسلامشهر نیز امسال برای چهارمین سال متوالی این مراسم اجرا می‌شود .

امیرعبداللهیان گفت: واقعه غدیر نقطه عطفی در اسلام است، که استمرار ولایت در چهره امامت را به نمایش می‌گذارد، و ما وظیفه داریم علاوه بر توصیف واقعه غدیر و گرامیداشت آن، درس‌‌های غدیر را ترویج و تبیین و پیام این واقعه مهّم را به همه مسلمانان و جهانیان برسانیم .

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازسازی این واقعه مهّم در تاریخ اسلام بیان کرد: بازسازی واقعه غدیر در شهرستان اسلامشهر عصر روز جمعه 17شهریور ماه در خیابان آیت‌الله کاشانی مقابل پردیس سینمایی فجر با تجمع اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود .

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا اسلامشهر افزود: امسال چهار کاروان شادی و سرور به مناسبت عید ولایت امیرمؤمنان از 4 مسیر در سطح شهرستان به محل بازسازی واقعه غدیر حرکت می‌کنند، و اقشار مختلف مردم با حضور در این کاروان‌ها به محل تجمع غدیریون می‌پیوندند .

امیرعبداللهیان در ادامه با اعلام مسیر حرکت کاروان‌های شادی بیان کرد: کاروان نخست از مسیر میدان باغ فیض، جاده ساوه، خیابان کاشانی، مقابل سینما فجر حرکت خواهد کرد، و دومین کاروان نیز از خیابان امام موسی کاظم(ع)، میدان آبادان، خیابان شهدا، خیابان کاشانی، به محل بازسازی واقعه غدیر می‌رسند .

وی همچنین بیان کرد: سومین کاروان شادی غدیر هم از میدان باغ نرده، خیابان امام حسن عسکری(ع)، خیابان کاشانی، مقابل سینما فجر حرکت می‌کند و کاروان چهارم نیز از مقابل مسجد حضرت ولیعصر(ع) واقع در میدان مهدیه، جاده ساوه، خیابان کاشانی به محل برگزاری مراسم حرکت می‌کنند .

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدا (ع)اسلامشهر خاطرنشان کرد: حرکت کاروان‌های شادی از هر چهار محل تعیین شده رأس ساعت 16 به سمت محل تجمع مردمی غدیر حرکت می‌کنند، و مراسم خطبه‌خوانی و جشن عید غدیر هم رأس ساعت 17 در محل تجمع و بازسازی واقعه غدیر برگزار می‌شود .

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار