برگزاری اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس

اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس 14 شهریورماه با حضور دانش آموزان منتخب این جشنواره، مدیران و اولیای دانش آموزان و جمعی از مسئولین شورای شهر مشهد،شهرداری، آتش نشانی و آموزش و پرورش در تالار امام حسن مجتبی(ع) برگزار و از نفرات برتر تجلیل شد.

کد مطلب: ۶۶۲۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، رمضانعلی فیضی عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در برگزاری این جشنواره گفت: آتش نشانان عزیز و جان برکف ما یک بار دیگر در حاثه پلاسکو با نثار جان خود، برگ زرین و افتخار آمیز نوینی را در سال 95 رقم زدند و در حقیقت روح ایثارگری ، رشادت و از جان گذشتن برای خدمت به مردم را به ما یادآوری کردند.
رمضانعلی فیضی افزود: سازمان آتش نشانی بخشی از ماموریت های شهرداری و شورای شهر است که ماموریت هایی در خصوص مسائل ایمنی و بخشی مربوط به آموزش شهروندی دارد که کارهای بسیار خوبی در این خصوص انجام پذیرفته و در این راستا امروز نیازمند این هستیم که معلمان و دانش آوزان نسبت به آموزش شهروندی در تمامی عرصه ها من جمله در موارد آتش نشانی و مخاطرات طبیعی آموزش های لازم را ببینند.
ایشان با اشاره به نقش تاثیر گذار آموزش و پرورش بیان داشت:آن کسی که می تواند روح آموزش و یادگیری را تا به عمق جامعه پیش ببرد آموزش و پرورش است و ما اگر بخواهیم در این راه قدم برداریم راه آن از آموزش و پرورش است.
علی ابری اول مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان نیز ضمن پاسداشت یاد شهدای آتش نشان گفت: آموزش و پرورش منطقه تبادکان به کمک شهرداری منطقه 2 مشهد و آتش نشانی مشهد در راستای پیشگیری از آسیب های چهارشنبه آخر سال و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان آتش نشان واقعه پلاسکو به عنوان یک کار مشترک اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ققنوس در سطح مدارس منطقه تبادکان کردند.
علی ابری در خصوص اهداف این جشنواره اظهار داشت:جشنواره ققنوس با هدف فرهنگ سازی در میان جوانان و نوجوانان و کاستن از رفتارهای پر خطر آنان به بهانه چهارشنبه آخر سال و یادمان جان فشانی آتش نشانان حادثه پلاسکو در اربعین این شهدا در اسفند ماه95 برگزار شد.
وی افزود: جشنواره فرهنگی هنری ققنوس که برای اولین بار در منطقه تبادکان برگزار گردید از سوی مدیران با استقبال خوبی همراه بود و بیش از 4000 اثر به دبیرخانه جشنواره (دبیرستان نمونه دولتی مطهری) ارسال، که از آثار رسیده به دبیرخانه بیش از 2500 اثر نقاشی، 1000 اثر دلنوشته و 500 اثر شعر،شعار و تصویر سازی از80 مدرسه ابتدایی ،30مدرسه متوسطه اولو15 آموزشگاه متوسطه دوم دریافت گردید و پس از داوری آثار ،سه آموزشگاه پاسداران، مهر مادر2 و سبحان2 به عنوان مدارس برتر در این جشنواره معرفی و 21 اثر به عنوان اول تا سوم انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه، چهارشنبه سوری و شادی فرزندان ما توام است با حوادث دلخراش و اموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنک ساز وظیفه خود می داند تا در این راستا اقدامات آموزشی و فرهنگی لازم را انجام دهد و در همین جهت بر آن هستیم که این جشنواره را در سال آینده در سطح مدارس مشهد اجرا نماییم.
گفتنی است در این جلسه که با حضور رمضانعلی فیضی عضو شورای اسلامی شهر مشهد ، یوسف زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2، خلیلی رییس اداره ناحیه 4 شهرداری در منطقه2، باغبان مدیر فرهنگی فرهنگسرای شهر زیبا، حکیم زاده مدیر روابط عمومی بین الملل آتش نشانی شهر مشهد، سلمانی مدیر آموزش آتش نشانی مشهد و مدیریت و جمعی از معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش منطقه تبادکان همراه بود از 21 نفر از دانش آموزان منتخب و عوامل اجرایی این جشنواره تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار