سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت گو با پانا:

خواب آلودگی راننده علت اصلی حادثه دانش آموزان هرمزگانی است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:علل حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی درکمیسیون آموزش بررسی شد .خواب آلودگی راننده باعث این حادثه تلخ شده است و علاوه براین نبستن کمربند ایمنی توسط مسافران بر شدت مشکلات افزوده است .

کد مطلب: ۶۶۲۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد

میر حمایت میرزاده در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: روزگذشته جلسه فوق العاده کمیسیون آموزش با حضوز وزیرآموزش و پرورش و نمایندگان پلیس راه ، وزارت راه و وزرات بهداشت و درمان برای بررسی علت حادثه دانش آموزان هرمزگانی برگزار شد.

وی افزود: همه به اتفاق، نظرشان این بود که مهمترین عامل حادثه علیرغم اینکه ماشین از هر جهت مشکل خاصی نداشته و نکات ایمنی در زمینه ثبت ساعت و سرعت رعایت شده بوده است. بررسی ها نشان می دهد که این خواب آلودگی راننده باعث این حادثه تلخ شده است .

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه براین نبستن کمربند ایمنی توسط مسافران بر شدت مشکلات افزوده است. نمایندگان تأکید داشتند که جاده هم باید گاردریل های مناسب داشته باشد و پلیس راه هم همانطور که دفترچه و کمربند راننده را چک می کند به مسافران هم تذکر داده بدهد که کمربند ایمنی را ببندند .

وی خاطرنشان کرد: قرار شد که نمایندگان اعضای کمیسیون آموزش و کمیسیون عمران جلسه ای تشکیل دهند تا ابعاد بیشتر حادثه را مطالعه کنند تا نکاتی که در دستور العمل ها از طریق آموزش و پرورش و وزارت راه و پلیس راه باید اضافه شود روی این مسائل کار کنند تا بتوانند پیشنهاداتی ارائه کنند .امیدواریم این آخرین حادثه باشد و اگر خدای ناکرده چنین حوادثی رخ داد حداقل تلفات جانی آن به صفر برسد .

میرزاده گفت: براساس گزارشاتی که داده می شد دستورالعمل هایی که در زمینه اردوها بود و مواردی که باید رعایت می شد تا حدودی رعایت شده بود اما در جلسه بیشتر بر روی علت حادثه متمرکز بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با روشن شدن علت حادثه جلسات بعدی بیشتر بر روی نواقصی که در قوانین و دستور العمل ها وجود دارد متمرکز خواهد شد و به امید خداوند اوایل مهر جلسات بعدی در این خصوص برگزار می شود.

وی ادامه داد:مراحل اجرایی در مورد مواخذه مقصر اصلی حادثه بر عهده مراجع اجرایی و قضایی است و کمیسیون آموزش بیشتر بر حسب وظیفه نظارتی که دارد بر کار های انجام شده در این زمینه نظارت می کند .

میرزاده خاطر نشان کرد:حاضر شدن همه نهاد ها و دستگاه ها 15 دقیقه بعد از وقوع حادثه در صحنه با توجه به اینکه حادثه بامداد روز جمعه اتفاق می افتد قابل تقدیر است و همه این موارد نشان می دهد که تلاش به موقع بر اساس دستورالعمل ها صورت گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار