رئیس بیمارستان داراب:

بحث قطع نخاع دانش آموز هرمزگانی منتفی شد

دکترابوذرهاشمی رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب استان فارس گفت: یکی از دانش آموزان آسیب دیده هرمزگانی که مشکوک به قطع نخاع بود مورد عمل جراحی قرار گرفت و پزشک معالجش می گوید که موضوع قطع نخاعش منتفی است و عمل جراحی موفقیت آمیز بود.

کد مطلب: ۶۶۲۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب در گفت و گو با خبرنگار پانا در مورد وضعیت درمانی آرزو دیدارگفت: برای این بیمار به صورت اورژانسی در روز اول حادثه عمل جراحی ستون فقرات در چند سطح انجام شد.
وی ادامه داد: عمل جراحی ارتوپدی به منظور ترمیم شکستگی و پارگی اندام ها تحتانی در همین مرکز انجام شد و معاینات بعد از عمل جراجی ها نشان می دهد که نتایج رضایت بخش است. امیدواریم که با اقدامات صورت گرفته درجات آسیب نهایی وی محدود شده باشد.
هاشمی افزود: با توجه به آسیب شدید بافت نرم اندام تحتانی جهت عمل جراحی پلاستیک به مرکز فوق تخصصی شهید رجایی شیراز منتقل شد و ان شاءالله در ماههای آینده با انجام کاردرمانی و فیزیوتراپی حال وی بهبود پیدا کند.
وی در مورد وضعیت صدیقه سولقانی گفت: این بیمار مرخص شده و آمبولانسی از ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان برای انتقال او آمده بود. او باید کارهای مربوط به فیزیوتراپی و ارتوپدی اش را به صورت سرپایی دنبال کند.خدا را شکر او مشکلی نداشت و حالش خوب بود.
دکترهاشمی در مورد میزان مصدومیت ساجده ذاکری زاده گفت: جراحی ارتوپدی روی اندام تحتانی برای وی انجام شد و با وجود شکستگی چند تکه ای توان حرکتی مفاصل حفظ شده است.شکستگی مهره کمری توسط جراح اعصاب و ستون فقرات مدیریت شد و در حال حاضر نیاز به اقدام اورژانسی ندارد و ان شاء الله فردا چهارشنبه مرخص می شود.
رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب گفت: زهرا ذاکری مورد عمل جراحی ارتوپدی اندام فوقانی سمت راست برایش انجام شد و طبق نظر پزشک معالجش فردا می تواند مرخص شود. این بیمار عزیز می تواند برای ادامه معالجاتش به صورت سرپایی به بندرعباس مراجعه کند.
وی با اشاره به اینکه فائزه ذاکری دیگر مصدوم بستری شده از آن سانحه واژگونی اتوبوس به شیراز منتقل شده گفت: این بیمار دچار ضربه مغزی شده بود که مورد عمل جراحی قرار گرفت و طبق اعلام پزشک معالج عمل جراحی اش خوب بود. وی البته مورد عمل جراحی اندام تحتانی قرار گرفت و بقیه اقدامات پزشکی و جراحی اش باید در شیراز پیگیری شود.
وی افزود: بدین ترتیب و با مرخص شدن این دو نفر در فردا و انتقال بقیه نفرات به شیراز دیگر هیچ مصدومی از حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در فارس در بیمارستان ما باقی نخواهد ماند.
دکتر هاشمی از دکتر کشاورزی قائم مقام معاونت درمان به خاطر حضور در بیمارستان در همان روز اول و حمایتهایش تقدیر و تشکر کرد و گفت: دست یک یک همکارن پزشک، پرستاران و پرسنل خدماتی و پشتیبانی را می بوسم که موجب شدند ما در مدیریت این بحران رو سفید باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار