استاندار تهران:

مشکل فاضلاب تصفیه‌نشده تهران تا پایان دولت دوازدهم برطرف می‌شود

استاندار تهران با بیان اینکه از ۴۱ طرح کل کشور، ۱۰ طرح در استان تهران به افتتاح رسید گفت: ۱۳ طرح در دولت دوازدهم داریم که پیش‌بینی می‌شود در پایان دولت دوازدهم چیزی به نام فاضلاب تصفیه نشده در تهران نخواهیم داشت.

کد مطلب: ۶۶۱۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، حسین هاشمی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران به عنوان طرح قمر بنی هاشم که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم چند اولویت در استان تهران داشتیم که مهم‌ترین بحث آن، موضوع آب بود؛ چراکه آب قابل تولید نیست، بلکه هنر ما مدیریت استفاده از آب است.

وی ادامه داد: در شرق و جنوب تهران کمبود آب داشتیم که این مسأله در پاکدشت، قیامدشت و شهرری مشهود بود، اما اکنون مشکل کمیت و کیفیت آب نداریم که اینها به همت مدیران و همراهی مسئولان میسر شد.

استاندار تهران با اشاره به دو طرح مهم در تهران تصریح کرد: انتقال آب از سد لار در میان‌مدت مشکل آب شرب تهران را حل می‌کند، البته این امر نیازمند مدیریت مصرف است؛ بر اساس آمار سال 95، نسبت به سال 91 جمعیت 1 میلیون و 600 هزار نفر افزایش داشته اما مصرف آب بیش از 1.7 درصد کاهش داشته است که امید است مدیریت مصرف در دستورکار مردم قرار بگیرد.

هاشمی با اشاره به موضوع فاضلاب عنوان کرد: از 41 طرح کل کشور، 10 طرح در استان تهران به افتتاح رسید؛ 13 طرح در دولت دوازدهم داریم که پیش‌بینی می‌شود در پایان دولت دوازدهم چیزی به نام فاضلاب تصفیه‌نشده در تهران نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد تجهیزات برق تهران بالای 25 سال عمر دارد که نیازمند نوسازی بر اساس فاینانس دارد، که نیازمند همکاری بیشتر در این زمینه داریم تا در پایان دولت دوازدهم رکود خوبی در این زمینه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار