رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

گلستان میزبان سی ‎و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان از میزبانی استان گلستان در برگزاری سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور خبر داد و گفت: این جشنواره 19 الی 22 شهریور در گلستان برگزار می‎شود.

کد مطلب: ۶۶۱۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، علی نجفی‎نژاد در تشریح برنامه‎های سی ‎و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور ضمن تبریک فرارسیدن عیدسعید غدیر و گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار کرد: استان گلستان 19 الی 22 شهریورماه جاری میزبان جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور است که به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی به شمار می‎رود.

وی از تشکیل شورای سیاستگزاری برای برگزاری این جشنواره در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حکم وزیر به عنوان رئیس شورای سیاستگزاری جشنواره انتخاب شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه هفت کمیته برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره در استان شکل گرفته است، افزود: کمیته‎های پذیرش، داوری آثار، اسکان، تدارکات و ترابری از جمله این کمیته‎ها است.

نجفی‎نژاد با بیان اینکه سایت جشنواره سراسری قرآن و عترت راه‎اندازی شده است، گفت: این سایت برای اطلاع‎رسانی شرکت‎کنندگان راه‎اندازی شد.

به گفته وی؛ این جشنواره 6 بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهش و فناوری دارد و 35 رشته متنوع را شامل می‎شود، بیش از یک‎هزار و چهار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و آثار منتخب و برگزید پس از نظر هیئت داوران انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان بیان کرد: 427 اثر مربوط به دانشجویان خواهر و 577 اثر مربوط به دانشجویان برادر است که در مجمع یک‎هزار و چهار اثر را شامل می‎شود داوران ملی و بین‎المللی این آثار را بررسی و نتایج را اعلام کردند.

نجفی‎نژاد با اشاره به اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه از 105 دانشگاه کشور بوده است، گفت: بالغ بر 300 نفر از شرکت‎کنندگان در این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد ما از روز 19 شهریور آمادگی پذیرش برای اسکان مهمانان را داریم.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه جشنواره 20 شهریورماه جاری در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‎شود، ابراز کرد: سخنران ویژه مراسم افتتاحیه سیدضیاء هاشمی سرپرست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان گفت: از فعالان قرآنی استان نیز در بخش‎های مختلف به منظور توسعه فرهنگ قرآنی تجلیل می‎شود.

نجفی‎نژاد افزود: مراسم اختتامیه روز چهارشنبه 9 صبح در سالن خلیج فارس دانشگاه برگزار می‎شود مهمان ویژه اختتامیه حجت‎الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

به گفته وی؛ حدود 55 الی 60 داور آثار ارسالی به دبیرخانه همایش را داوری کردند، در هر رشته سه نفر در قالب مقام‌های اول تا سوم مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار