نوزدهمين دوره جشنواره جوان خوارزمي در دانشگاه شهيد رجايي آغاز شد

نوزدهمين دوره جشنواره جوان خوارزمي با شركت يك هزار و199 طرح از سراسر كشور در دانشگاه شهيد رجايي تهران برگزار شد .

کد مطلب: ۶۶۱۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مرحله كشوري نوزدهمين دوره جشنواره جوان خوارزمي با شركت 8 هزار و 200 طرح برگزیده مرحله استاني و با هدف معرفي يك هزارو199 طرح برگزيده كشوری آغاز شد.

طرح هاي ارائه شده در اين مرحله در 15 گروه هنر، زبان و ادبيات فارسي، رياضي ، فيزيك يا شيمي، كامپيوتر، مكانيك، كشاورزي و منابع طبيعي و مكاترونيك، معماري و عمران، علوم اجتماعي، علوم اسلامي و اديان، علوم پزشكي و زيستي، نانو و برق الكترونيك داوری می شوند.

در اين مرحله دانش آموزان به ارائه و دفاع از طرح خود در حضور داوران مي پردازند و130 داور كشوري كار ارزيابي و بررسي طرح هاي ارائه شده را برعهده دارند.

4 طرح از مدارس خارج از كشور ارائه شد و استان هاي تهران، فارس، كرمان و خراسان رضوي به ترتيب بيشترين طرح را در اين جشنواره ارائه داده اند و همچنين بيشترين آثار ارائه شده به ترتيب در رشته هاي ؛ زبان و ادبيات فارسي، هنر، علوم پزشكي و زيستي مي باشد.

شايان ذكر است؛ در اين جشنواره ابتدا 300 طرح به طور مستقيم توسط داوران و بدون حضور صاحبان طرح انتخاب و 150 طرح نيز در بررسي مجدد انتخاب و معرفي شدند، بنابراين پيش بيني مي شود از اين تعداد بين 60 تا90 طرح جهت داروي مشترك وزارت آموزش وپرورش و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به مرحله نهايي ملي راه يابند. جشنواره تا 15 شهریور ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار