رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس مطرح کرد؛

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس در سال 96

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس از اختصاص اعتبار۱۰۰میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس در سال 96 خبرداد.

کد مطلب: ۶۶۱۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، محمدتقی‌ نظرپور‌ اظهاركرد:‌ از ابتدای انقلاب تاکنون‌ 20 درصد فضاهای‌ کشور توسط خیّرین‌ ساخته شده و اکنون این رقم به 50 درصد افزایش یافته است.
وی با تاكيد بر تغيير ديدگاه ها در حوزه تامين فضاي آموزشي و ايمن سازي ساختمان ها، افزود: در حال حاضر ساختمان‌هایی در مجموعه آموزش و پرورش‌ با قدمت بالا وجود دارد‌.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌ گفت: ردیف مستقلی در قانون بودجه برای مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده است، همچنین ردیفی‌ برای تخریب و بازسازی‌ و مقاوم سازی 965 کلاس‌ برای امسال در دست اقدام است.
نظرپور‌ به وضعیت سیستم‌های گر‌مایشی استاندارد مدارس اشاره و بیان کرد: اکنون حدود 85 درصد سیستم‌های گرمایشی‌ مدارس استاندارد هستند و سعی داریم در بحث استانداردسازی‌ سوخت را از داخل کلاس‌ها خارج کنیم‌.
وی تصریح کرد: اکنون برای قریب‌ به 13 میلیون دانش‌آموز فضای آموزشی در نظر گرفته شده و تا پایان برنامه ششم توسعه این تعداد به بیش از 14 میلیون افزایش پیدا می‌کند بنابراین‌ باید در بحث‌ ساخت و ساز فضاهای جدید تلاش کنیم‌.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس در خصوص به کارگیری‌ فناوری‌های جدید در مدارس بیان کرد: فناوری پیشرفت‌ زیادی داشته و باید خود را با آن تطبیق‌ دهیم‌ و به گونه‌ای شرایط را ایجاد کنیم که فضای فیزیکی‌ در رشد شکوفایی استعداد دانش‌آموزان مؤثر واقع شود‌.
نظرپور‌ با بیان اینکه فضای فیزیکی‌ می‌تواند مکمل‌ فعالیت‌های معلم باشد، یادآور شد: در فضای آموزشی مسائل فنی‌ اهمیت بسزایی دارد اما مهمتر از این موارد کیفیت کار است که در روند آموزش نیز مؤثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار