تعبیر نادرست از لفظ "فرزانگان"/حادثه دیدگان عضو تشکل فرزانگان بودند

کشته شدن تعدادی از دانش آموزان فرزانه هرمزگانی در سانحه واژگونی اتوبوس در استان فارس در بعضی اظهارنظرهای رسانه ای به از دست رفتن جمعی از استعدادهای درخشان دانش آموزی تعبیر شده است که این برداشت درست نیست و باید توضیحاتی در این رابطه ارائه کنیم.

کد مطلب: ۶۶۰۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، انعکاس اخبار مربوط به سانحه وسیله نقلیه حامل دانش آموزان فرزانه استان هرمزگان که منجر به جان باختن 7 دانش آموز، یک مربی و کمک راننده در محور داراب به شیراز شده است سوالاتی درخصوص هویت دانش آموزان از دست رفته در این حادثه ایجاد کرده است.

دانش آموزان "فرزانه" اعزامی از استان هرمزگان به اردوی شیراز که در برخی اظهارنظرات به اشتباه جزو استعدادهای درخشان قلمداد شده اند، در واقع اعضای تشکل دانش آموزی فرزانگان یکی از مهم ترین تشکل های دانش آموزی در کشور هستند.

سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، سازمانی مردمی و غیردولتی ( زیر نظرمعاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ) و هدایت کننده فعالیت های دانش آموزی در کشور است، از سال 1374 تشکیلات دانش آموزي بزرگی را در سطح مدارس راه اندازی کرده است که شاخه پسران این تشکیلات "پیشتازان" و شاخه دختران آن " فرزانگان" نام دارد.

درسال 1378 اساسنامه سازمان دانش آموزی به فرمان رئیس جمهور دولت اصلاحات مورد تصویب مجلس قرارگرفت و تشکیلات دانش آموزی پیشتازان و فرزانگان به عنوان یکی از تشکل های زیر مجموعه به فعالیت خویش ادامه داد.

تشكيلات دانش‌آموزي پيشتازان و فرزانگان به تعداد مشخصي از دانش آموزان با شرايط معين اطلاق مي شود كه با نظارت مربي راهنما و آموزش راهبردي ياور مربي به منظور دست يابي به اهداف تربيتي و كسب مهارت هاي مفيد از طريق آموزش و تمرين زندگي جمعي در قالب گروه وتيم دور هم جمع مي شوند و با داشتن وظايف مشخص و تقسيم كار براي رسيدن به اهداف متعالي اجتماعي و الهي، همكاري و تلاش مي كنند.

مهم ترین گردهمایی اعضا و مربیان تشکیلات پیشتازان و فرزانگان تابستان هرسال طی رویداد "اردوی ملی پیشتازان و فرزانگان" در تهران برگزار می شد که امسال با برنامه ریزی که از قبل صورت گرفته بود، این اردو به صورت قطبی و در 5 نقطه از کشوربرگزار شد. هرقطب کشور میزبان بیش از 3 هزار مربی و دانش آموز پیشتاز و فرزانه بود که شهر شیراز در استان فارس یکی از 5 میزبان اردوی ملی امسال است.

اتوبوس حامل دانش آموزان استان هرمزگان که صبح روز جمعه 10 شهریور ماه 96 در محور بندرعباس-داراب واژگون شد، حامل دانش آموزان عضو تشکیلات فرزانگان برای شرکت در اردوی ملی-قطبی فرزانگان در شیراز بود.

در این سانحه 7 دانش آموز دختر، یک مربی و کمک راننده جان خود را از دست دادند. تعدادی از دانش آموزان هم با نقص عضو و آسیب های جدی مواجه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار