نوید ادهم:

دستورالعمل معاونت پرورشی در برگزاری اردوی دانش آموزی کامل است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دستوالعمل اجرایی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی معاونت پرورشی تهیه و ابلاغ شده، باید در برگزاری اردوهای دانش آموزی رعایت شود.

کد مطلب: ۶۶۰۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مهدی نوید ادهم در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس اردوی دانش آموزان هرمزگانی و تسلیت این حادثه غم انگیز به بازماندگان آنها، اظهار داشت: در این دستورالعمل، برای افزایش امنیت اردوهای دانش آموزی ضوابطی در خصوص انتخاب محل برگزاری و شیوه برگزاری اردو وجود دارد رعایت آنها از سوی برگزار کننده اردو الزامی است.
وی افزود: در نوع اتوبوس و راننده باید با دقت عمل شود و بر اساس ماده 107 آیین نامه اجرایی مدارس، برای اعزام دانش آموزان به خارج از محدوده شهرستان محل تحصیل، علاوه بر اخذ رضایت کتبی اولیاء و موافقت شورای مدرسه، موافقت اداره آموزش و پرورش محل نیز ضروری است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در دستور العمل اجرایی اردو و بازدید دانش آموزی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی معاونت پرورشی تهیه و ابلاغ شده، تمامی زوایا و مواردی که باید در برگزاری اردو های دانش آموزی رعایت شود، آمده است.
نوید با تاکید بر رعایت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره برگزاری اردوهای دانش آموزی، گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در جلسه 534 تاریخ 5/12/82 به تصویب رسیده که اهداف و سیاست های ناظر بر برگزاری اردوهای دانش آموزی و دانشجویی را تعیین کرده و بر اساس آن شیوه نامه اجرایی تهیه و با امضای وزیر وقت آموزش و پرورش به استانها ابلاغ شده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی نظام تعلیم وتربیت، به فعالیت های اردویی دانش آموزان به عنوان یک فعالیت هدف دار که با مشارکت و همراهی مربیان، معلمان و دانش آموزان و اولیای آنان به منظور تحقق بخش عظیمی از نیازهای اجتماعی، فرهنگی، عاطفی، جسمی و.. انجام می شود، می نگرد و تلاش می کند این برنامه بدون آسیب برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار