44 طرح هادی روستایی در فارس بهره برداری شد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس از بهره برداری 44 طرح هادی روستایی همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۰۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، مصطفی هاشمی عنوان کرد: ۲۰ هزار و ۱۴۷ خانوار از مزایای با افتتاح این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۱۴ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، ۱۷ میلیارد و ۹۴۲ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، ۴ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال از محل خودیاری اهالی، ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل ۲ درصد اعتبارات نفت و گاز، ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی بنیاد مسکن و در مجموع ۴۸ میلیارد و ۴۷۳ میلیون ریال هزینه شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: دو طرح عمرانی روستایی در شهرستان جهرم، پنج طرح در شهرستان داراب، یک طرح عمرانی در شهرستان رستم، ۶ طرح در شهرستان زرین دشت، ۱۱ طرح عمرانی در شهرستان سپیدان، چهار طرح در شهرستان لامرد، ۶ طرح عمرانی در شهرستان مرودشت، دو طرح در شهرستان شیراز، ۲ طرح در شهرستان فراشبند، یک طرح در شهرستان فسا، سه طرح در شهرستان فیروز آباد و یک طرح در شهرستان گراش به بهره برداری رسید.

هاشمی مهم‌ترین فعالیت بنیاد مسکن را در زمینه توسعه روستا‌ها و تهیه و اجرای طرح هادی دانست و تصریح کرد: بنیاد مسکن استان فارس باید حدود ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان طرح هادی تهیه کند که تاکنون در اغلب روستا‌ها این طرح تهیه شده است و به زودی جشن اتمام تهیه طرح هادی در روستای استان فارس برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: پارسال طرح هادی در ۶۶۴ روستا عملیاتی شده است و در مجموع از ابتدا تا کنون در یک هزار و ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس این طرح‌ها اجرا شده است.

وی در پایان به اجرای طرح توسعه معابر در قالب سهمیه قیر رایگان اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ میلیون متر مربع از سطح معابر روستایی این استان آسفالت شده است، این میزان آسفالت معادل ۲۰۰ کیلومتر طول معابر است و ۱۲ درصد از حجم فعالیت‌های آسفالت معابر کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار