آغاز برداشت خرما و رطب از سطح نخلستان های بخش خشت

رئیس جهاد کشاورزی خشت گفت: بخش خشت به لحاظ دارا بودن بیش از پنج هزار و پانصد هکتار نخلستان از قطب های مهم تولید خرما و رطب در کشور محسوب می شود.

کد مطلب: ۶۶۰۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، کرم اله امیر احمدی خرمای خشت را به لحاظ استفاده کمترِ سموم و دادن کود آلی ،از محصولات سالم معرفی کرد و افزود : در بخش خشت بیش از ۲۰ رقم خرما وجود دارد که کبکاب ، زاهدی، مکتیب از عمده این ارقام به شمار میاد .

امیر احمدی بیشتر محصول نخیلات خشت را رطب به صورت تازه خوری عنوان کرد و خاطر نشان کرد : علی رغم خشکسالی و کمبود آب ، پیش بینی می شود امسال بیش از سی هزار تن خرما و رطب برداشت و روانه بازار مصرف شود .

صادق فلاحی بخشدار خشت نیز حجم سرمایه گذاری حوزه سردخانه و بسته بندی خرما و رطب را در بخش خشت ۳۰ واحد صنعتی با حجم نگه داری ۳۵ هزار تن عنوان کرد گفت : با توجه به امنیت پایدار و ایجاد زیر ساخت های لازم ، شرایط خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه ی بسته بندی و صنایع تبدیلی خرما و رطب در بخش خشت وجود دارد .

وی افزود : رطب کبکاب به لحاظ مرغوبتی که دارد علاوه بر بازار های داخلی به کشور های عراق، ترکیه ، کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می گردد .

برداشت خرما و رطب در بخش خشت از اوایل شهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت

در این فصل ،‌زمینه ی اشتغال بیش از چهار هزار نفر به صورت کارگران روز مزد فراهم خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار