معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در تبریز خبر داد:

تعهد 760 میلیاردی خیرین مدرسه ساز کشور در سال 96

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، تجهیز وتوسعه مدارس کشور از تعهد 760 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار کشور در سال 96 خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۹۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی؛ محمدتقی نظرپور شب گذشته در نشست مشترک با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی،با بیان اینکه وظیفه ما تکریم خیرین است، افزود: خیرین مدرسه ساز بازوان توانمند سازمان نوسازی مدارس کشور هستند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوساری، تجهیز وتوسعه مدارس کشور با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا سال 90 نزدیک 20 درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است، افزود: در دولت تدبیر وامید بالای 40 درصد پروژه های آموزش وپرورشی ما توسط خیرین نیک اندیش احداث گردیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور5/17 مترمریع است، اظهار داشت: میانگین سرانه استان آذربایجانشرقی با 5/77 مترمربع بیشتر از آمارکشوری می باشد.

نظرپور خاطر نشان ساخت: سرانه قابل قبول برای هر دانش آموز در کشور8/39 مترمربع است که هنوز با این رقم فاصله زیادی داریم و در این راستا نیازمند تلاش و کمک خیرین هستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوساری، تجهیز وتوسعه مدارس کشور تصریح کرد: صرف اعتبارات در بخش تبلیغات خیرین مدرسه ساز جنبه سرمایه گذاری داشته و آثار آن با افزایش جذب خیرین جدید و گسترش فرهنگ مدرسه سازی، ظاهر خواهدشد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به لحاظ محتوا و ساختار نسیت به دوره های گذشته با کیفیت بالا برگزار می شود.

نظرپور با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی کشور بیش از 12 میلیون نفر است، اذعان داشت: براساس آمارهای موجود در استان آذربایجانشرقی نزدیک 9 هزار و 406 کلاس درسی لازم است تا ساخته شود.

رئیس سازمان نوساری، تجهیز وتوسعه مدارس کشور خاطر نشان ساخت: خوشبختانه بخش بسیار مهمی از مشکلات موجود در فضاهای آموزشی کشور در سایه خدمت، اعتماد مشارکت خیرین نیک اندیش برطرف شده است.

نظرپور در پایان با بیان اینکه مدرسه سازی در واقع کمک به ساختن فرهنگ کشور است، اظهار داشت: تغییر نام مدارس خیرساز قانونی نبوده و این امر در جهت خلاف تکریم و شان خیرین نیک اندیش می باشد.

تعهد 234 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز استان در دولت تدبیر و امید

جعفرپاشایی گفت: محور فعالیت های استان در چهارسال گذشته جلب مشارکت های خیرین مدرسه ساز در حوزه مدرسه سازی بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: در سایه توجه خیرین و تلاش مجموعه ی آموزش و پرورش استان در طول 4 سال اخیر در دولت تدبیر و امید شاهد تعهد 234 میلیارد تومان خیرین در امر خطیر مدرسه سازی بوده ایم.

وی با بیان اینکه در مقایسه با چندین سال اخیر شاهد افزایش 90 درصدی مشارکت خیرین بوده ایم، تصریح کرد: با آماری که در دست هست در طول 18 سال اخیر این مشارکت ها و تعهدات در 3 سال گذشته بیش از 40 درصد بوده است.

پاشایی در ادامه خاطر نشان شد: با وجود تحریم ها و کمبود بودجه در دولت تدبیر و امید قدم های مثبتی توسط مجمع خیرین استانی برداشته شده به طوری که 3 برابر دولت در امر مدرسه سازی و تامین نیازها کمک رسانی شده است .

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی یادآور شد: قبل از استقرار دولت تدبیر و امید تنها ۴ مجمع در آذربایجان شرقی فعالیت داشت اما در حال حاضر این تعداد به ۲۴ مجمع افزایش یافته است .

پاشایی میزان اعتماد و همدلی در دولت یازدهم را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: در سال گذشته نیز خیرین 75 میلیارد تومان در جشنواره خیرین مدرسه ساز متعهد شدند و می توان گفت تحول دنیا در گرو اقدامات خیرین نیک اندیش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: در حال حاضر در استان 50 پروژه ی نیمه تمام داریم که نیاز به بازسازی دارند و در این میان 6 هزار و 500 کلاس درس نیمه مستحکم، 7 هزار کلاس درس نیاز به بازسازی دارند که امیدواریم با کمک خیرین این نواقصات رفع شود.

پاشایی در پایان خاطر نشان ساخت: خوشبختانه بخش بسیار مهمی از مشکلات موجود در فضاهای آموزشی استان در سایه خدمت، اعتماد مشارکت خیرین نیک اندیش برطرف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار