نیمه دوم شهریورماه؛

نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی در سمنان برپا می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، از برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی در نیمه دوم شهریورماه خبرداد.

کد مطلب: ۶۵۹۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، مهدی جمال، گفت: نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی در 10 تا 25 شهریورماه در دو نوبت صبح و عصر شهریورماه در فرهنگ‌سرای کومش شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به منظور ارائه محصولاتی با طرح‌های ایرانی اسلامی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان برپا خواهد شد، اضافه کرد: در این نمایشگاه، حدود 50 بازی‌ و سرگرمی و بیش از200 نوع نوشت‌افزار با 10 تا 15 درصد تخفیف عرضه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، ادامه داد: تولید نوشت‌ افزار اسلامی ایرانی چند سالی در کشور برای تأمین نیاز خانواده‌ها و در دسترس قرار دادن محصولاتی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی آغاز شده است.

جمال، با تأکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق کالا و ارز بیان کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، این نمایشگاه با هدف تقویت تولید داخلی دایر می‌شود تا اقتصاد مقاومتی به صورت عملیاتی محقق شود.

وی حمایت از تولید داخلی و مقوله اشتغال را از دیگر اهداف این نمایشگاه برشمرد و یادآور شد: ارائه کتاب‌های تخصصی کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است و این مهم تأثیر مطلوبی در تشویق کودکان به مطالعه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی را وسیله‌ای برای انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: تولیدات داخلی در بخش نوشت‌افزار برای کاهش وابستگی به نوشت‌افزار خارجی باید با کیفیت بالا تولید شود.

جمال، تصریح کرد: خانواده ها می توانند با مراجعه به کانون، نوشت افزار و لوازم التحریر مورد نیاز فرزندان خود را از تولیدات داخلی تهیه کنند و این امر در کنار اینکه به اقتصاد کشور ما کمک می کند در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی هم نقش بسزایی را دارد.

وی اهمیت نوشت افزار در شکل‌دهی و قوام شخصیت فرهنگی دانش آموزان به ویژه در سال‌های اولیه تحصیل بسیار مهم دانست و ادامه داد: این اقلام تأثیر مستقیم در ایجاد و تقویت هویت فرهنگی و دینی فرزندان ما دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، گفت: طرح‌های ایرانی باعث می‌شود که ذهن کودکان منحرف نشود و این اقدام فرهنگی که با طراحی بر روی لوازم التحریر به دانش‌آموزان شناخته شده، بسیار تاثیرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار