به مناسبت هفته دولت در شهرستان نی ریز :

اقامتگاه بوم گردی سرای "آ بی بی" افتتاح وبه بهره برداری رسید

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز درمراسم آیین افتتاح اقامتگاه بوم گردی سرای آبی بی گفت : هدف ما از ایجاد این اقامتگاه ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت های تاریخی و همچنین حفظ خانه های تاریخی است.

کد مطلب: ۶۵۹۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا فارس ؛حمیدرضا هادی درمراسم آیین افتتاح اقامتگاه بوم گردی سرای " آبی بی " گفت : به مناسبت هفته دولت با حضور فرماندار و مسولین شهرستان اقامتگاه بوم گردی "آبی بی" افتتاح شد.
حمیدرضا هادی افزود: اقامتگاه بوم گردی "آبی بی" با صدور مجوز از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس به همت بخش خصوصی با هدف توسعه گردشگری در ششمین روز از هفته دولت بعنوان نخستین اقامتگاه بوم گردی در شهر نی ریز افتتاح و به بهره برداری رسید .
هادی در جمع مسوولان و خبرنگاران ضمن معرفی سرمایه گذار و بنای "آبی بی" توضیحاتی را در خصوص چگونگی اخذ مجوز و حمایت های اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از سرمایه گذاران را ذکر کرد.
حامد فرغت شهردار نی ریز طی سخنانی حمایت خود را از بناهای تاریخی و برنامه های اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اعلام نمود.
و در پایان محمد رضا امیری فرماندار شهرستان نیز ضمن تاکید بر توسعه گردشگری گفت : ساخت اقامتگاههای بوم گردی می تواند موجب توسعه گردشگری و افزایش ماندگاری گردشگران شود.
هادی افزود : این بنا که از بناهای قاجاری شهرستان نی ریز می باشد دارای پلان حیاط مرکزی به همراه اتاقهای دو ضلع حیاط می باشد در ضلع شمالی دارای ایوان و اتاق 5 دری می باشد که زیبایی خاصی به این بنا داده است ؛ اقامتگاه تاریخی آبی بی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی بعنوان اولین اقامتگاه بوم گردی نی ریز در ششمین روز هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.
مسوول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز خاطر نشان کرد: اقامتگاه های بوم گردی که در چند سال اخیر در سطح کشور راه اندازی و حمایتهای بسیار خوبی از سوی دولت و سازمان میراث فرهنگی شده است بسیار مورد استقبال عمومی قرار گرفته که زمینه بسیار خوبی در توسعه گردشگری را فراهم نموده است . در شهرستان نی ریز نیز 2 اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسیده و چندین مورد نیز در مراحل اخذ مجوز می باشد .
هادی در پایان گفت : هدف ما از ایجاد این اقامتگاه ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت های تاریخی و همچنین حفظ خانه های تاریخی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار