آموزش تفكيک پسماند از مبدأ در جشنواره تابستانه‌ی شهر ساری

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداری ساری گفت: جشنواره تابستانه بیست در بیست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری در بوستان‌های شهر، فرصت مناسبی را برای آموزش مديريت بهينه پسماند در منازل فراهم کرده است.

کد مطلب: ۶۵۸۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، ياسر بهارفر با اعلام اين خبر گفت: با توجه به نزديک بودن عمليات اجرايی طرح تفكيک زباله از مبداء و در پی تعامل خوبی كه با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری داشتيم، همزمان با برگزاری جشنواره تابستانه اوقات فراغت اين معاونت، كارگاه‌های آموزشی تفكيک پسماند، خصوصا آموزش چگونگي تفكيك و جداسازي زباله هاي تر و خشك در بوستان ملل ساري برگزار شد.

وي افزود: هدف از اين اقدام به عنوان يكي از اقدامات فرهنگي-آموزشی سازمان، ارتقای سطح آگاهی شهروندان به ويژه كودكان، از معضلات زيست محيطی ناشی از مديريت نامناسب پسماند و آشنايي با نحوه مديريت مناسب پسماند در منازل است.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري با اشاره به اينكه آموزش كودكان در محيط باز و شاد اثرگذاری بيشتری خواهد داشت، تصريح كرد: به همين دليل سعي كرده ايم با حضور در اين جشنواره مفرح، آموزش شهروندي را در قالب بازي و مسابقات مختلف با موضوعات مديريت پسماند و تفكيك زباله ارائه نماييم.

بهارفر خاطر نشان كرد: در اين راستا خودروي ويژه حمل زباله خشك و سطل های مخصوص شيشه، كاغذ، فلزات و پلاستيک كه در طرح تپش (تفكيك پسماند شهر) ساری نيز مورد استفاده قرار خواهند گرفت، در بوستان ملل مستقر شدند.

بهارفر در پايان افزود: تفكيك زباله، استفاده مجدد و بازيافت، موجب كاهش توليد زباله و كاهش هزينه هاي مديريت پسماند خواهد شد و ما همچون گذشته تلاش مي كنيم تا در كنار ساير اقدامات عملياتي سازمان، با جديت به فرهنگ سازي و آموزش شهروندان بپردازيم.

جشنواره تابستانه اوقات فراغت با عنوان "20 در 20" از بيستم تير ماه آغاز شده و تا بيستم شهريور ماه سال جاری به صورت مستمر و با رويكرد فرهنگی اجتماعی و ورزشی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار