«آپاندیس» در آستانه اکران عمومی قرار گرفت؛

نمازی: واقعیت را در بیمارستان های دولتی ببینیم

حسین نمازی کارگردان فیلم سینمایی «آپاندیس» که در دومین جشنواره ملی فیلم سلامت شرکت دارد،درباره رابطه جامعه سلامت و هنری کشور بیان کرد: حاضرم با پزشکانی که نسبت به نحوه نمایش واقعیت جامعه سلامت در «آپاندیس» انتقاد دارند به بیمارستان های دولتی سری بزنیم و واقعیت را از نزدیک تماشا کنیم.

کد مطلب: ۶۵۷۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان فیلم سینمایی «آپاندیس» در حاشیه اکران این اثر سینمایی در دومین جشنواره ملی فیلم سلامت به خبرنگار فرهنگی پانا در پاسخ به این که آیا رابطه مطلوبی بین حوزه پزشکی و هنرمندان وجود دارد، گفت: مشاور پزشکی که در ساخت این فیلم به من کمک کرد، از دوستان خوب من است. اما درباره این سوال باید بگویم واقعیت این است که پزشکان گذشته از آن که جامعه شریف و قابل احترامی هستند اما لزوما همیشه به وظایف خود درست عمل نمی کنند.
وی افزود: یادم است یکی از پزشکان در برنامه ای تلویزیونی نسبت به این نکته نقد داشت که رفتار پزشکان در فیلم من با واقعیت همخوانی ندارد. اما باید بگویم که حاضر هستم همراه با ایشان به یکی از بیمارستان ها به ویژه مراکز دولتی سری بزنیم و واقعیت را که از نظر ایشان متفاوت از آن چیزی است که در «آپاندیس» نشان داده شده است، با هم ببینیم.
این کارگردان در پاسخ به این که با برگزاری جشنواره های موضوعی در سینمای ایران چقدر موافق است، توضیح داد: عده ای انتقاد می کنند به این که تعداد جشنواره ها در ایران و در حوزه سینما بسیار زیاد است. اما به نظرم من هیچ اشکالی ندارد. زیرا دست کم برگزاری این رویدادها به دیده شدن فیلم ها کمک می کند؛ به خصوص فیلم هایی که موفق نمی شوند در جشنواره های دیگر دیده شوند. در واقع آن ها حق خوری ها نسبت به برخی آثار را در جشنواره ها و بخش های دیگر می توانند جبران کنند. نظیر اتفاقی که برای فیلم آپاندیس در جشنواره فیلم فجر افتاد. فیلم من اگرچه در حال حاضر در بخش اصلی جشنواره فیلم مونترال قرار دارد و این یک اتفاق ویژه است، اما به عنوان کارگردان ایرانی دوست دارم اثرم در کشور خود و توسط مردم آن دیده شود. بنابراین ایجاد چنین فضاهایی نظیر جشنواره های موضوعی باعث می شود فیلم هایی که نسبت به آن ها ظلم و بی مهری صورت گرفته است، دیده شوند.
وی در پایان از اکران عمومی «آپاندیس» در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: کارهای مربوط به اکران عمومی فیلم در حال انجام است و به زمان آن نزدیک هستیم. اما زمان دقیق آن هنوز قطعی نشده است.
نمازی درباره پیش بینی اش از میزان استقبال مخاطبان از «آپاندیس» گفت: خوشبختانه تاکنون اکران های خوبی را پشت سر گذاشته ایم. ۷ سانس نمایش داشته ایم و سازمان تامین اجتماعی هم سانسی ویژه برگزار کرد که همراه با مردم فیلم را تماشا کردیم و بازخوردها و واکنش ها بسیار خوب بود و امیدوارم همچنان ادامه داشته باشد و در زمان اکران فیلم حمایت لازم صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار