علما با مطالعه، پاسخگوی شبهات باشند

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت به تبلیغ دشمنان در شبکه‌های ماهواره‌ای علیه قرآن، خداوند، پیامبران و اخلاق الهی اشاره کرد و گفت: علما باید با مطالعه، پاسخگوی شبهات در جامعه باشند.

کد مطلب: ۶۵۶۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی روز دوشنبه در گردهمایی روحانیون استان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مساجد در رشت، با تأکید بر زنده نگه‌داشتن و آبادی مساجد بیان کرد: توجه به معنویت ، از نکته‌های مهمی است که باید توسط روحانیون در مساجد بیان شود چراکه انسان‌ها در زندگی تکالیفی دارند و با انجام آن ، خدایی شده و به بهشت می‌روند.
وی ادامه داد: امروز دانشگاه‌ها، دانش‌سراها و شورای امنیت نمی‌توانند روح معنویت و خدایی شدن را در جامعه پیاده کنند و این روح باید از طریق علما در مساجد پیاده شود.
امام جمعه رشت روح اسلام را درک حقیقت قرآن و پیاده کردن آن در زندگی عنوان و بر لزوم آگاهی امامان جمعه و جماعت از روح اسلام تأکید و اضافه کرد: روحانیون با کسب سرمایه‌های علمی باید غذای مناسب معنوی برای مردم در مساجد ارائه کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اعتقادات، احکام دینی و برنامه‌های اجتماعی غذای معنوی جامعه را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان از مساجد به جبهه‌ها اعزام ‌شدند و اکنون مدافعان حرم ، تربیت‌شدگان مساجد هستند.
وی با اشاره به اینکه روشنگری علما می‌تواند موجب تغییر رفتار انسان‌ها شده و جامعه را متحول کند، گفت: در مرتبه نخست باید علم روحانیون ارتقاء یابد و علما معلومات خود در امور مختلف را بالا ببرند.
امام جمعه رشت فطرت مردم را الهی توصیف کرد و یادآور شد: امروز باید مساجد را با علم، دانش و تقوا مامور کنیم تا مدافعان حرمی مانند شهید حججی‌ها تربیت شوند و سر خود را در راه خدا فدا کنند.
** وجود 73 هزار مسجد در کشور
دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان نیز در این جلسه ، فعالیت مساجد را فراتر از امور مذهبی عنوان کرد و گفت: مساجد به غیر از مسائل تربیتی، فرهنگی، عبادی و ... یکی از نهادهای پر تحرک سیاسی محسوب می‌شود ضمن اینکه انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده است.
حجت‌الاسلام جمال یاری به تربیت انسان‌های بزرگ توسط علما در مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: مسجد تنها محل تجمع مردم، اعزام به جبهه‌ها و اقامه نماز نیست بلکه به طور فزآینده در راستای اهداف متعالی در حرکت است.
وی با بیان اینکه به ازای هر یک‌هزار و 41 نفر، یک مسجد در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 50 هزار مسجد به مساجد کشور اضافه شده و اکنون 73 هزار مسجد در کشور داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار