معاون نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد

جذب 107هزار ساعت حق التدریس هفتگی دبیران مرد استان تهران

معاون نیروی انسانی شهر تهران گفت: برای تامین کمبود دبیر مرد حدود 107 هزار ساعت حق التدریس در هفته نیاز داریم و این مجوز را از وزارتخانه برای پرداخت حق التدریس دریافت کرده‌ایم.

کد مطلب: ۶۵۵۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، ابوالقاسم حدادی با اشاره به مشکلات تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری ما با تعدادی نیروی موظف روبرو هستیم که در درجه نخست آنها را به کار می‌گیریم، به طور کلی در شهر تهران حدود 20 درصد نیاز نیروهای مرد موظف هستند و در سایر موارد از طریق پرداخت حق التدریس یعنی استفاده از ساعت غیرموظف دبیران مرد کلاسها را پوشش می‌دهیم. در قسمت دبیرستان‌ها و هنرستان‌های دخترانه کمبودی نداریم و با استفاده از ساعت موظف معلمان خانم مشکلاتمان را حل می‌کنیم. جایی که هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از نیروی انسانی و تکمیل معلم مورد نیاز هستیم بخش تأمین آموزگار مدارس ابتدایی است و در این حوزه در هر دو جنسیت معلم مرد و زن به آموزگار نیازمندیم.

وی مشکل کمبود آموزگار در مدارس شهر تهران را در نتیجه اجرایی کردن نظام 6.3.3 که در سالهای اخیر دانست و گفت: شاهد بودیم که استقرار آن با عجله همراه شد و به جای تحول بنیادین، ساختار را تغییر دادند و براین اساس یک سال از دوره متوسطه کم و یک سال به دوره ابتدایی اضافه شد به این دلیل تعدادی از دبیران خوب دوره متوسطه مازاد شدند و از طرف دیگر در دوره ابتدایی به جهت اضافه شدن یک پایه جدید به آموزگار به ویژه در تهران نیاز پیدا کردیم.

معاون نیروی انسانی شهر تهران درخصوص روش‌های جبران کمبود آموزگار در سال‌های اخیر و سال‌های پیش رو بیان کرد: برای رفع کمبود آموزگار درسالهای اخیر از 4 روش اقدام به جذب نیرو کردیم. نخست استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، دوم به کارگیری نیروهای جدید الاستخدام که براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان هرسال از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند، سوم از طریق انتقال معلمان از سایر استان‌ها به تهران و چهارم استفاده از دبیران مازادی که در دوره متوسطه بودند و براساس امتیاز بندی افراد مورد نیاز در متوسطه به کار گرفته شدند و نیروهای مازاد پس از گذراندن دوره آموزشی در مقطع ابتدایی مورد استفاده قرار گرفتند.

تشویق آموزگاران بازنشسته برای ادامه کار

وی افزود: اینکه می‌گوییم در دوره ابتدایی با کمبود نیرو مواجه هستیم به دلیل بازنشستگی معلمان است که در سال جاری حدود هزارو 600 نفر از همکاران شاغل در دوره ابتدایی شهر تهران بازنشسته می‌شوند و کا از آنها خواهش کردیم و تقاضا داریم به کار خود ادامه دهند و تعدادی از این افراد برای ماندن و ادامه کار تشویق می‌شوند. آموزگاران مرد و زن در آستانه بازنشستگی در تهران اگر دارای مدرک لیسانس باشند، پس از 30سال سابقه و اگر دارای مدرک فوق لیسانس باشند پس از 35سال سابقه می‌توانند در آموزش و پرورش بمانند و ادامه خدمت بدهند.

حدادی با اشاره به مشوق‌های پیش‌بینی شده برای ادامه کار بازنشستگان گفت: در صورت تصویب طرح، معلمانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند اگر به فعالیت خود ادامه دهند، می‌توانند مشمول طرح رتبه‌بندی شوند و این مسئله بر حقوق و مزایای آنها تأثیر می‌گذارد.

انتقال 700 معلم به تهران

وی موافقت با انتقال 700 معلم به تهران را از دیگر راهکارهای تامین نیرو در شهر تهران عنوان کرد و سپس به راهکار استفاده از ساعات حق التدریس در بخش دبیران مرد اشاره کرد و افزود: بیشترین کسری را در بحث دبیران مرد و هنرآموزان داریم و پیش‌بینی کردیم حدود 107 هزار ساعت حق التدریس در هفته نیاز داریم و این مجوز را از وزارتخانه برای پرداخت حق التدریس دریافت کرده‌ایم. سال گذشته 96 هزار ساعت حق التدریس پرداخت کردیم و امسال مقداری به آن اضافه شده است و قطعاً این نیاز تامین می‌شود اما شرط آن این است که مسئولان در پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریس ما را یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار