احیای زمین های بازی در محله های اسلامشهر

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ‌اسلامشهر از اقدام ابتکاری این اداره برای احیای زمین‌های بازی در محله‌های این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۵۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناشهرستانهای تهران،قدیر آرمیان در این رابطه افزود: سرانه ورزشی شهرستان اسلامشهر 41 سانتی متر مربع است در حالی که استاندارد آن در کشور ما نزدیک به 2 متر مربع است .

وی در ادامه اظهار کرد: برای جبران این کمبود، نسبت به شناسایی و احیای زمین‌های ورزشی قدیمی در سطح محله ها اقدام کردیم و تاکنون تعداد زیادی از این زمین‌ها که برای فوتبال و والیبال مورد استفاده بوده اند احیا شده و در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است .

رئیس اداره ورزش و جوانان با بیان اینکه جمع زیادی از جوانان هم‌اکنون از این زمین‌ها به صورت کاملا رایگان استفاده می‌کنند، از افزایش قابل توجه سرانه‌های ورزشی به واسطه احیای زمین‌های ورزشی قدیمی خبر داد و گفت: بررسی های اولیه نشان می‌دهد که احیای این زمین‌ها به میزان قابل توجهی به سرانه‌های ورزشی اضافه کرده اما نتایج و آمار رسمی آن به زودی از طریق اداره کل ورزش استان اعلام خواهد شد .

وی همچنین از همکاری مناسب شهرداری اسلامشهر در جهت توسعه فضاهای ورزشی محله‌ها به عنوان یک اقدام مهم یاد کرد و گفت: ساخت زمین‌های فوتبال با چمن مصنوعی مدتهاست که توسط سازمان فضای سبز شهرداری در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 6 زمین نیز به بهره‌برداری رسیده و در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گرفته است .

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ویژه این شهرستان در ورزش کشور اشاره کرد و گفت: این شهرستان از نظر جمعیت در رتبه هفدهم کشور قرار دارد اما از نظر مدال آوری پنجمین رده کل شهرستان‌های کشور را کسب کرده است .

آرمیان با بیان این که عنوان «شهر قهرمانان» برازنده این شهر است، از تصویب همین عنوان در شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی باید در تابلو ورودی این شهر عنوان «شهرقهرمانان» نیز درج شود اما متاسفانه در این مورد اقدامی نشده است .

وی در ادامه از احتمال حضور 5 نفر از ورزشکاران اسلامشهر در ترکیب تیم‌های ملی برای حضور در المپیک آینده، وضعیت ورزشکاران را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: ارزیابی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که در مسابقات المپیک 2018 و مسابقات جهانی 2020 حداقل 5 ورزشکار اسلامشهری در رشته های مختلف عضو تیم‌های ملی خواهند بود .

رئیس اداره ورزش اسلامشهر همچنین از حضور سه والیبالیست اسلامشهری در ترکیب تیم‌ملی دانشجویی کشور خبر داد و گفت: هم‌ اکنون سه نفر از بازیکنان همین شهرستان در قالب تیم ملی عازم مسابقات بین‌المللی شده اند که احتمالا با دست پر بازخواهند گشت .

آرمیان در ادامه سخنان خود، ساماندهی هیات‌های ورزشی و جمع زیادی از ورزشکاران این شهرستان در قالب‌ هیات‌های ورزشی را یکی از اقدامات مهم این اداره برشمرد و توضیح داد: در چارچوب فعالیت‌های وزارت ورزش، 50 هیات ورزشی رسمی داریم که از این تعداد 48 هیات در شهرستان اسلامشهر راه اندازی شده و ورزشکاران آن سازماندهی شده اند و از این میان 30 هیات ورزشی در شرایط «فعال» قرار دارند .

وی یکی از مهمترین رویکردهای اداره ورزش اسلامشهر را حفظ آمادگی ورزشکاران و سطح کیفی هیات‌های ورزشی دانست و تصریح کرد: برای توسعه ورزش باید حمایت‌های ویژه ای صورت بگیرد اما دستگاه‌هایی مانند شورای شهر که طبیعتا باید یاری‌گر هیات‌های ورزشی باشند طی یک دهه اخیر تنها دوبار از آنها حمایت مالی کرده اند .

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلامشهر ضمن ابراز خرسندی از عضویت 4 ورزشکار در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر، خواستار حمایت جدی از ورزش این شهرستان شد و اظهار امیدواری کرد تا با حضور چهره‌های ورزشی در پارلمان شهری وضعیت ورزش به ویژه در حوزه حرفه‌ای تقویت شود .

یکی از مهمترین برنامه‌های باقی مانده از سفرهای استانی ریاست جمهوری است ورزشگاه پنج هزار نفری است که رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان از قرار گرفتن این پروژه در مراحل آخر خبر داد .

آرمیان با بیان این که از اعتبار 4 میلیارد تومانی این پروژه تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون تومان در قالب اوراق به پیمانکاران پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: اگر اعتبار مورد نیاز تامین شود حداکثر ظرف دوماه آینده ورزشگاه آماده بهره برداری خواهد بود .

وی همچنین از این زمین به عنوان یکی از زمین‌های استاندارد فوتبال در استان تهران سخن گفت و تصریح کرد: بعد از آماده شدن ورزشگاه بزرگ اسلامشهر، احتمالا با تیم‌های لیگ برتری برای نگهداری این ورزشگاه وارد مذاکره خواهیم شد .

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان، ورزشگاه اسلامشهر در فاز اول با ظرفیت 5 هزار تماشاگر ساخته می‌شود و پیش بینی های لازم برای توسعه ورزشگاه برای گنجایش 15 هزار تماشاگر صورت گرفته و تاکید کرد: این ورزشگاه در زمینی به مساحت 17 هکتار در حال ساخت است و در آینده سالن سه هزار متری و امکانات دیگر ورزشی نیز در کنار آن ایجاد خواهد شد .

شایان ذکر است ،شهرستان اسلامشهر بالغ بر 500 هزار نفر جمعیت دارد و بیش از یکصد نفر از ورزشکاران آن عضو تیم‌های ملی هستند و هم‌اکنون نزدیک به 50 ورزشکار در اردوهای تیم‌های مختلف ملی حضور دارند.

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار