جشن عکاسان رسانه به مناسبت روز عکاس

جشن عکاسان رسانه با حضور پیشکسوتان و اساتید عکاسی به مناسبت روز عکاس در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۵۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ اولین دوره اعطاء نشان عکاس سال مطبوعاتی ایران 96/5/28 در 7 بخش مستند، خبری، ورزشی، زن، استانی، پیشگامان و روزنامه ها با حضور کمال خرازی، ریاست شورای راهبردی روابط خارجی ایران، حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، حجت الاسلام دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و پیشکسوتان و اساتید عکاسی مطبوعاتی ایران در سالن شهناز تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.
در ابتدای این برنامه ناصر داوودی عضو هیئت موسسه انجمن صنفی از رجبی معمار دعوت کرد و او درباره عکاسان گفت: امروزه عکس و تصویر در رسانه ها حرف اول را می زنند. انجمن عکاسان رسانه ایران در کنار انجمن عکاسان ایران مورد حمایت قرار گرفته است.

خانه هنرمندان متعلق به عکاسان است

او افزود:ظرفیت خانه هنرمندان در وحله اول متعلق به برنامه های خانه سینما، خانه تئاتر، عکاسان، معماران، خوش نویسان، تصویر گران، سفال گران، شاعران و عکاسان مطبوعاتی ایران قرار خواهد گرفت. خانه هنرمند متعلق به عکاسان است.

رییس هییت انجمن عکاسان مطبوعاتی بر روی صحنه رفت و گزارشی از داور ها و اطلاعات سال های گذشته داد.

او بیان کرد: 7 گروه داوری برای معرفی عکاسان انتخاب شده اند که گروه های داوری شاخص های خودشان را در این زمان کم مشخص کرده اند و داوری کرده اند، همچنین بر اساس شاخصه هایی که دولت داده است عکاسان مطبوعات طبقه بندی و معرفی می شوند.

صمدیان عضو هیئت موسسه ضمن تقدیر از کمال خرازی بیان کرد: ابتدا از کمال خرازی تشکر می کنم زیرا در حساس ترین دوره یعنی زمان جنگ آثار بسیار زیبایی از جنگ تحمیلی به ثبت رسانده است.

او افزود: کل بودجه هنرهای تجسمی برای تمام جامعه هنرهای تجسمی به اندازه ساخت دو فیلم سینمایی است.در ایران فرهنگ جدی گرفته نمی شود و به فرهنگ به اسم یک شایعه نگاه می شود.

صمدیان درباره فعالیت تلویزیون تصریح کرد: تلویزیون ایران از همه کشور ها عقب است. مخاطب تلویزیون به تلویزیون اعتماد ندارد و برنامه های ماهواره را نگاه می کند.

عکاسان امنیت روحی ندارند

او افزود: عکاسان امنیت روحی ندارند و مسئولان برای آنها اهمیتی قائل نمی شوند.

در اینجای مراسم کلیپی از مرحوم علیرضا سلطانی عکاس مطبوعات پخش شد، همچنین هدیه ای به خانواده او از طرف انجمن عکاسان اهدا شد.

از یدالله وزیری، عزیزالله نعیمی، منوچهر یگانه دوست، کهن بانی و یکی از اعضا هیئت موسسه قدردانی شد و هدایایی به آنها تعلق گرفت.

در ادامه این مراسم کمال خرازی درباره عکاسانی که در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند گفت: تعداد زیادی از عکاسان در جنگ تحمیلی شهید شدند و جا دارد یادی کنم از کاظم اخوان که در همراهی با هیئت اعزامی به لبنان اسیر شد و سرنوشتش مشخص نشد. در گذشته عکاسان کارشان در اختیار دفاع از کشور بود. عکاسان امروزی هم باید به فکر منافع ملی و استقلال کشور در برابر بیگانگان باشند و با عکس هایشان بتوانند به کشور خدمت کنند.

امیرنریمانی درباره سایت انجمن عکاسان مطبوعات گفت: این سایت بخش های مختلفی دارد به عنوان مثال بخش اول آن خانه است که در آن بعضی از عکس ها را به نمایش می گذاریم. در بخش اخبار نیز آخرین اخبار عکاسان را به اشتراک خواهیم گذاشت. در این سایت می خواهیم تولید محتوا کنیم و رابطه مان با عکاسان را بیشتر کنیم. سایت ما در عین سادگی بسیار کاربردی است.

همچنین احمد مسجد جامعی با اشاره به برگزاری این مراسم و اهمیت جامعه عکاسان اظهار کرد: هیچ روزنامه ای نیست که از عکس بهره نگیرد، درواقع شیوه جدیدی در خبرگزاری ها به دست آمده که عکس پایه اصلی آن است و این مجموعه تحت عنوان یک نماد مدنی عمل می کند.
در انتهای برنامه نام برندگان جایزه ها که در 7 بخش معرفی شدند به شرح زیر بود:
علی کاوه پیشکسوت عکاسی که به دلیل عدم حضور او جایزه دوربین طلایی به پسرش اعطاء شد.
برنده جایزه عکاس برتر روزنامه به روزنامه ایران تعلق گرفت.
جایزه عکاس برتر استان به محسن اسماعیل زاده از استان خراسان تعلق گرفت.
جایزه عکاس برتر زن به مونا هوبه فکر تعلق گرفت.
جایزه عکاس برتر ورزشی به یونس علیشیری تعلق گرفت.
همچنین جایزه عکاس برتر مستند به علی حامد حق دوست و جایزه عکاس برتر عکاسی خبری به امید وهاب زاده تعلق گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار