80 درصد بودجه سالیانه شهرداری های استان قزوین محقق می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، اعتبار شهرداری های استان در سال جاری را هفت هزار و 500 میلیارد ریال خواند و گفت: به طور میانگین 80 درصد بودجه سالیانه شهرداری های استان محقق می شود.

کد مطلب: ۶۵۵۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، علی فرخزاد در همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان که در استانداری قزوین برگزار شد با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی افزود: در حال حاضر بسیاری از طرح های عمرانی در سطح شهرها با اتکا به اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده اجرا می شود.
وی اظهار کرد: در صورت اعتمادسازی لازم، شهروندان همکاری بیشتری را در خصوص ارایه مالیات بر ارزش افزوده خواهند داشت چرا که می دانند این منابع صرف بهبود عمران و آبادی شهرها و روستاهای خود می شود.
وی با بیان اینکه باید در نگرش و دیدگاه مدیران شهری و اعضای شوراها تغییر ایجاد شود، افزود: با تفکرات سنتی و با اعتبارات محدود نمی توان انتظارات شهروندان را برآورده ساخت بلکه مدیران شهری باید با نوآوری و استفاده از مزیت های نسبی مناطق خود برای ایجاد تحول و شکوفایی در محدوده مدیریتی خود اقدام کنند.
این مسئول ادامه داد:باید با تغییر نگرش به سراغ جذب سرمایه گذاری در استان پیش رفت و با استفاده از مزیت های نسبی منطقه ای وگردشگری برای توسعه شهرها اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود:قزوین در حوزه گردشگری با تحول 30 درصدی نسبت به گذشته به عنوان مقصد گردشگری در سطح کشور مطرح شده است بنابراین مدیران شهری باید موضوع گردشگری را به عنوان محور توسعه استان با جدیت پیگیری کنند.
وی در ادامه به منتخبان شورای اسلامی شهرها در دوره پنجم توصیه کرد علاوه بر موضوعات عمرانی توجه به موضوعات فرهنگی را نیز در دستور کار قرار دهند چون فعالیت های عمرانی بدون توسعه فرهنگ جامعه در حل مشکلات و چالش های جامعه موثر واقع نخواهد شد.
وی افزود: حدود 400 میلیارد ریال برای جمع آوری،تفکیک و بازیافت زباله در استان هزینه می شود که نصف این رقم تنها به جمع آوری زباله باز می گردد و با فرهنگ سازی می توان از صرف این گونه هزینه ها جلوگیری کرد.
فرخزاد ادامه داد: شوراهای جدید باید توجه به شادی و امید به زندگی و اوقات فراغت مردم را مورد توجه جدی قرار دهند چون مردم در این خصوص مطالبه دارند و پرداختن به آنها نقش موثری در کاهش آمار افسردگی در جامعه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مدیران شهری باید آمادگی لازم را برای مدیریت حوادث غیر مترقبه و بحرانی داشته باشند، افزود: در طوفان سال گذشته اسفرورین هیچ برنامه ریزی از سوی مسئولان صورت نگرفته بود و در نتیجه حتی کولرها و تاسیسات پشت بام ها نیز آسیب ها دید و خسارت های زیادی به شهروندان وارد شد.
فرخزاد در پایان به منتخبان جدید شورای اسلامی شهرها توصیه کرد با توجه به اینکه بیشترین مراجعات مردم به شهرداری ها است می توان با آموزش پرسنل و داشتن روی خوش در راستای کسب رضایت مندی مردم بیشتر تلاش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار