خانه سینمای جدیدی افتتاح می شود/حوزه هنری اتحادیه تهیه کنندگان را قبول ندارد

خبرگزاری پانا: جواد شمقدری با اشاره به دیدار اعضای خانه سینما با رئیس جمهور گفت: خانه سینما منحل شده است اما دیدار اعضای خانه سینما با رئیس جمهور این یك مورد جدید است و اساسنامه جدید خانه سینما با حضورنمایندگان ارشاد به نگارش در می آید.

کد مطلب: ۶۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا ،شامگاه گذشته جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی كشور با حضوردر جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که خانه سینما به شکل جدیدی کار خود را آغاز می کند گفت: ‌ به نظرم كمی در این مساله میان‌بر زده شد. قرار شد اساسنامه‌ای توسط هیأتی برای تشكل صنوف تدوین شود. آن دوستان به دیدار رییس‌جمهور رفتند و گفتند كه اجازه دهید این اساسنامه را ما بنویسیم و رییس‌جمهور هم پذیرفت، یعنی آن‌ها كار ما را یك مرحله جلو بردند، چون قرار بود ما این كار را انجام دهیم.

اساسنامه جدید خانه سینما نوشته می شود

وی تاکید کرد: آقای رییس‌جمهور به من فرمودند كه من و آقای وزیر شاید دو نماینده به این هیأتی كه می‌خواهد اساسنامه را بنویسد بفرستیم؛ ولی این گفته‌ی ایشان با تردید بود. ممكن است اگر این دو نفر برای نگارش اساسنامه به دوستان ملحق شوند، كار در مرحله‌ی بعدی آسان‌تر شود.

نام جدید خانه سینما مشخص نیست

شمقدری در ادامه با اشاره به این مطلب که نام جدید خانه سینما مشخص نیست افزود: خانه سینما دیگر منحل شده است اما این یك مورد جدید است، در اساسنامه هم می‌تواند نام تشكل خانه‌ی سینما یا هر چیز دیگر باشد كه قطعا نظر دوستان خانه‌ی سینماست.

حوزه هنری باید موافقت میرکریمی را برای عدم حضور (یه حبه قند)کسب کند

و ی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که عدم حضور فیلم (یه حبه قند ) با موافقت مدیران حوزه مواجه شده بود گفت: آقای وزیر فرمودند با آقای خاموشی‌ (رییس سازمان تبلیغات اسلامی) در این زمینه هماهنگ كردندو به ما ارتباطی ندارد که با کارگردان اثر توافقی کنیم بلکه با تهیه کننده توافقاتی شده است و این وظیفه‌ی حوزه‌ی هنری است كه با آقای میركریمی این موضوع را هماهنگ كند.

حوزه هنری اتحادیه تهیه کنندگان را قبول ندارد

رئیس سازمان سینمایی در ادامه درباره حواشی صادر کردن پروانه ساخت های فیلم های جدید حوزه هنری بدون خواندن فیلم های آنها نیز اظهار کرد: صدور این پروانه ساخت‌ها مطابق قانون است، اما براساس آنچه نظر شماست باید بگویم اتحادیه‌ی تهیه‌كنندگان قانون نیست. انگار دوستان راجع به اتحادیه بد متوجه شدند، اتحادیه‌ی تهیه‌كنندگان در واقع یار كمكی ماست كه فیلم‌ها را از نظر بحث امنیت شغلی،‌ ظرفیت‌های هنری و حتا سرمایه‌گذاری اثر بررسی می‌كنند. حال حوزه‌ی هنری می‌گوید من در این سه زمینه، خودم صاحب اثر هستم و می‌خواهم در این فیلم‌ها سرمایه‌گذاری كنم. در واقع حرفش این است كه نظر اتحادیه را قبول ندارد. ما هم گفتیم حال كه این‌طور است با مسوولیت خودتان این فیلم‌ها را بسازید و به آن‌ها پروانه ساخت بدهید.

شمقدری تصریح کرد: فیلم‌نامه‌ها اصلا خوانده نشده‌اند و قرار بود دوستان اتحادیه در جزییات وارد نشوند، چراكه حوزه‌ی هنری حاضر به انجام كارشناسی اولیه توسط اتحادیه نشد. اكنون ما طبق قانون عمل كرده و پروانه‌ی ساخت‌شان را صادر كرده‌ایم؛ اما مسوولیت این فیلم‌ها برعهده‌ی آن‌هاست. وقتی نتیجه‌ی نهایی فیلم‌ها مشخص می‌شود، اگر در ابعاد مختلف اشكال‌هایی داشته باشد، حوزه‌ی هنری باید پاسخگو باشد. اگر تهیه‌كننده‌ی دیگری حاضر باشد چنین مسوولیتی را بپذیرد، شاید این‌گونه به او هم پروانه‌ی ساخت بدهیم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار