بازگشت سرافرازانه ناوگروه ایران از مسابقات ارتش های جهان

ناوگروه اعزامی ناوگان شمال به مسابقات 2017 ارتش های جهان (جام دریا) در کشور روسیه با کسب مقام دوم این دوره از مسابقات صبح امروز به میهن اسلامی بازگشت.

کد مطلب: ۶۵۴۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،فرمانده ناوگروه اعزامی به مسابقات جام دریا در مراسم استقبال از این ناوگروه گفت: دلاور مردان نیروی دریایی ، در نخستین حضور خود در این مسابقات با کسب 234 امتیاز از مراحل گوناگون رقابتها به مقام دوم دست یافتند.
ناخدا یکم عرشه عبدالحسین ظفری در خصوص حضور ناوگروه ایرانی در مسابقات افزود:دو فروند ناو موشک انداز پیکان و جوشن پس از انجام مراحل گزینشی و شبیه سازی مسابقات جهت کسب آمادگی 100 درصدی به جمهوری آذربایجان اعزام و پس از استقرار در لنگرگاه بندر باکو ، با همراهی ناو گروهی از آذربایجان در پایگاه دریایی پوتا، مهم ترین پایگاه دریایی جمهوری آذربایجان مورد استقبال مقامات قرار گرفت.
وی اظهار داشت : پس از بررسی برنامه های مسابقات و توجیهات لازم در نشست های مختلف و پس از هماهنگی های لازم و چندین مرحله تمرین عملی مسابقات در هفتم مردادماه آغاز و از ابتدای مسابقات ناوچه جوشن به دلیل موفقیت در سه مرحله تیراندازی بدون خطا و اجرای دقیق مرحله مهار به بویه ، موجب بهت و حیرت داوران و کشورهای شرکت کننده در مسابقات شد.
وی خاطرنشان کرد: نمایش توانمندی ، عظمت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای شرکت کننده و نمایش چهره اسلامی و فرهنگی غنی کشورعزیزمان به مردم آذربایجان و کشورهای شرکت کننده و همچنین انجام دیپلماسی نظامی و ایجاد ارتباط نزدیک و دوستانه با کشورهای حاشیه خزر از مهمترین دستاوردهای حضور ناوگروه اعزامی به مسابقات ارتشهای جهان بود.
ناخدا ظفری با اشاره به اقامه فریضه نماز جماعت و دعای توسل و شرکت در نماز جمعه بندر باکو افزود: درراستای به تصویر کشیدن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و دینمداری ولایتمداری، رفتار کارکنان نداجا به گونه ای بود که همواره توسط سر داور مسابقات در جلسات بررسی و ارزیابی به سایر کشورهای شرکت کننده یادآوری می شد .
ناوگروه اعزامی به مسابقات ارتشهای جهان با کسب عنوان دوم این رقابتها یک فروند جت اسکی به عنوان جایزه دریافت کردند که توسط امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع حاضران رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار