برداشت غلات در شهرستان نی ریز

کار برداشت محصولات گندم و جو و کلزا در سطح 2500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نی ریز بوسیله 18 دستگاه کمباین پایان یافت .

کد مطلب: ۶۵۴۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، برداشت گندم آبی در سطح هزار و 150 هکتار، جو در سطح هزار و 250 هکتار و کلزا در سطح 100 هکتار از اراضی این شهرستان پایان یافت و بخش های آباده طشک ، و پشتکوه در تولید گندم پیشتاز بوده اند .


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در این باره گفت: نرخ خريد تضميني گندم در سال زراعی جاری با قیمت پایه هر كيلو 13 هزار ریال اعلام شد و تاكنون بالغ بر 3 هزار تن از گندم مازاد بر مصرف كشاورزان توسط مراکز مجاز ، از گندم كاران خریداری شده و همچنين میزان 97 تن کلزا تولیدی نيز به قیمت تضمینی 28 هزار ریال توسط مراکز خرید از کلزا کاران خریداری گردیده است .

وی افزود : همچنین برداشت محصول جو از سطح هزار و 250 هکتار از مزارع شهرستان پایان یافته و تاکنون بالغ بر 3 هزار و 800 تن جو برداشت شده که مقدار 400 تن مازاد مصرف کشاورزان توسط مراکز مجاز جهت توزيع از طريق فرابورس به منظور تعادل بخشي به بازار عرضه در طول سال ، خريداري شده است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در گفت : اهمیت تولید محصول گندم به عنوان یک محصول استراتژیک از یک سو و توجه به شرایط خشکسالی و مصرف بهینه از منابع آب از سوی دیگر ایجاب می کند که با برنامه ریزی علمی ، از وضعیت موجود بهره ببريم و امیدواریم با نگاه تخصصی و کارشناسانه و همراهی کشاورزان سختکوش در رسیدن به اهداف مورد نظر بخش کشاورزی موفق باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار