پایان سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان دختر کشور

اختتامیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر کشور در بخش آوایی روز گذشته 23 مرداد در جوار حرم مطهر رضوی با معرفی نفرات برتر، برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۴۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگارپانا، در این مراسم علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: خدا را شاکریم قطار پر معنویت، پرفضیلت و برکت این دوره از مسابقات لحظات پایانی خودش را به خیر و خوشی سپری می‌کند و به سر منزل مقصود می‌رسد.
وی از اینکه این حرکت معنوی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: علاوه‌ بر اینکه افتخار میزبانی از متسابقان را در سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز داشتیم مفتخریم که خادمی از زائران نیز نصیب ما شده است.
در اختتامیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دختران کشور در بخش آوایی از علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، میکائیل باقری، معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش، براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و .... با اهدا لوح تقدیر توسط حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی، معاون وزیر آموزش و پرورش در امور قرآن، عترت و نماز و محمد‌رضا مسیب‌‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تجلیل شد.
سپس حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآن، عترت و نماز با بیان اینکه در این مسابقات همه دانش‌آموزان قرآنی، برنده هستند، گفت: قرآن کتاب آسمانی، برنامه زندگی، رمز سعادت در دنیا و آخرت است و این کتاب از ما انتظاراتی دارد.
بهشتی در رابطه با انتظاراتی که قرآن از همگان دارد، عنوان کرد: قرآن را باید بخوانیم و بنا به فرموده امام رضا(ع) شایسته است که بعد از نماز صبح، ۵۰ آیه قرآن تلاوت کنیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآن، عترت و نماز با بیان اینکه در تلاوت قرآن باید مصمم باشیم و تنها در مسابقات به تلاوت قرآن نپردازیم، عنوان کرد: هر روز و شب باید قرآن بخوانیم و آن را بفهمیم، ۱۱ هزار کلمه پر تکرار ۸۰ درصد قرآن را تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: با خود عهد ببندید که ترجمه ۱۱ هزار کلمه را حفظ کنید تا هر جای قرآن را که باز کردید برای فکر و فهمیدن آیات آماده باشید.
حجت‌الاسلام بهشتی با اشاره به اینکه در حوزه تدبر در قرآن، ضعیف عمل کرده‌ایم، تشریح کرد: باید قدم‌های جدی در حوزه تدبر در قرآن برداشته شود و قرآن را تبلیغ کنیم به خصوص دانش‌آموزانی که به این مرحله از مسابقات راه یافته‌اند.
در این مراسم بیانیه هیئت محترم داوران سی‌و‌پنجمین دوره‌ مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در بخش آوایی قرائت شد:
" حمد و سپاس بیکران خدایی را سزاست که با قرآن هدایتگرش طریق حق و حقیقت را پیش روی بشر قرار داد و با فرستادن رسولان الهی، چراغ‌های هدایت و سفینه‌های نجات؛ بر آنها منت نهاد و دل‌های خفته‌شان را از خواب غفلت بیدار ساخت.
دنیای امروز سرشار از دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها علیه قرآن و اسلام عزیز و لبریز از دسیسه‌های و فتنه‌افکنی‌های پیدا و پنهان کوردلانی است که مهر ضلالت و شقاوت بر گوش و چشم و دل‌هایشان زده شده و بهره‌ای از خوان نعمت هدایت و ولایت الهی نبرده‌اند.
امید است حضور بیش از هفت میلیون دانش‌آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز در سراسر کشور و حدود هزار نفر از فرزندان قرآنی کشور عزیزمان در این دوره از مسابقات در مرحله‌ کشوری، آن هم در جوار بارگاه ملکوتی امام رئوف، انیس‌النفوس، علی بن موسی الرضا(ع) پاسخ محکمی باشد به حمالة الحطب‌هایی که رویای جدایی نوجوانان و جوانان ایران اسلامی را از معارف ناب قرآنی در سر می‌پرورانند و نیز لبیک بلندی باشد در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) پیرامون ترویج انس با قرآن کریم."
داوران سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، بر خود لازم می‌دانند که قدردانی از تمام عزیزانی که خالصانه و دلسوزانه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این دوره‌ها از مسابقات تلاش نمودند به ویژه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ضمن ارج نهادن به تلاش‌های ارزشمند وزارت آموزش و پرورش به نکاتی که باعث تمایز این مسابقات با سایر مسابقات قرآنی کشور شده است، اشاره کنند:
نظارت کامل و جامع به فرایند داوری و قضاوت داوران، نظم حاکم در مسابقات، به ویژه سالن‌های اجرای مسابقات، فراهم نمودن زمینه‌های حضور با نشاط نوجوانان و جوانان در مسابقات، همچنین مواردی را در، جهت ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش در سه حوزه قرآن، عترت و نماز پیشنهاد می‌نمایند: تهیه و تدوین محتوای علمی و آموزشی ویژه دانش‌اموزان و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنان، استفاده از ظرفیت‌ و توانایی دانش‌آموزان منتخب و اساتید علاقه‌مند جهت اعزام به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی آموزشی، توجه به امر آموزش در کنار مسابقات در تمام رشته‌ها جهت ارتقاء سطح کیفی مسابقات در مراحل مختلف به‌ویژه با بهره‌گیری از اساتید مختلف و متعهد، ضرورت برنامه‌ریزی جهت تفکیک دانش‌آموزان مناطق برخوردار، کم یا نیمه برخوردار در رتبه‌بندی و اعلام نتایج.
در پایان ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی خادمان قرآن، عترت و نماز، معاونت پرورشی و فرهنگی و نیز اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش که سی‌و‌پنجمین برگ زرین این دوره از مسابقات را به نحو احسن زدند از درگاه ایزد یکتا توفیق روز افزون این عزیزان را خواستاریم.
همچنین در پایان این مراسم از نفرات برگزیده این دوره از مسابقات در رشته‌های هم‌خوانی، قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ ۵ جزء ، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن کریم با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار