مخالف کلیات کابینه دوازدهم

حسینی کیا: باید نگاهی نو و توانی مضاعف در دولت به وجود آید

یک نماینده اصولگرای مجلس گفت که برنامه پیشنهادی دولت دوازدهم کامل نیست و در آن توجه کافی به برنامه ششم نشده است.

کد مطلب: ۶۵۴۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا به عنوان مخالف کلیات کابینه دوازدهم در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) گفت: برنامه ارائه شده حاصل کار اصلاحات و اعتدال است که دولت به وعده‌های انتخاباتی‌اش پایبند باشد. به همین دلیل نگرانی ما این است که تیم معرفی شده همچون تیم قبلی نتواند برنامه‌ها را اجرا کند.

وی با اشاره به پیش بینی رشد 8 درصدی و ایجاد اشتغال سالیان 1.5 میلیون نفر در قانون برنامه ششم گفت: علیرغم این قانون تصریح دولت می‌خواهد 600 هزار شغل در سال ایجاد کند. ازطرف دیگر شاهدافزایش میزان نقدینگی به 2.5 برابر و افزایش سرمایه گذاری خارجی در طول چهار سال گذشته هستیم. این نشان می‌دهد مشکل در تامین مالی نیست بلکه دکترین دولت ناکارآمد بوده و باید روش جدیدی ایجاد شود.

حسینی کیا ادامه داد: در حال حاضر شاهد افزایش سود بانکی، کاهش تولید، تغییر نحوه مدیریت بانک‌ها و تغییر کارکرد نظام بیمه در کنار عوض شدن جهت‌گیری تولید هستیم که اینها همه شرایط کشور را به بحران نزدیک کرده است. در کنار همه این مشکلات افزایش سن کابینه مزید بر علت شده است که شرایط را مبهم نشان می دهد.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با بیان اینکه در برنامه پیشنهادی دولت هیچ اشاره‌ای به سبک زندگی اسلامی ایرانی نشده است، افزود: این در حالی است که رهبری بر سبک زندگی اسلامی ایرانی تاکید دارد. همچنین در این برنامه بیشتر بر شکل مسائل تا محتوای آن اشاره شده است.

حسینی کیا با تاکید بر لزوم تغییر نگاه در حوزه آموزش و پرورش گفت: باید وضعیت دانش آموزان، معلمان و دانشگاهیان تغییر کند.

وی با قدردانی از اجرای طرح تحول سلامت در عین حال نسبت به افزایش هزینه ها در حوزه بهداشت انتقاد کرد و گفت: با برنامه ارائه شده هزینه‌ها در حوزه بهداشت افزایش یافته اما درآمد بیمه‌ها متناسب با هزینه‌ها نیست که باید فکری به حال آن شود.

نماینده سنقر در پایان و در جمع بندی گفت: برنامه ارائه شده کامل نیست و نیاز به تکمیل دارد. لازم است برنامه ششم مبنای حرکت باشد. موضوعی که به نگاه نو و توانی مضاعف نیازمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار