حمایت مشاور وزیر دوران اصلاحات از بطحایی

محمدرضا شریف کاظمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در دوران اصلاحات از برنامه های سیدمحمد بطحایی برای وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم حمایت کرد و به تشریح شرایط مخالفان او پرداخت.

کد مطلب: ۶۵۳۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پرسش اساسی این است که استراتژی مخالفین آقای بطحایی چیست؟و سرانجام عکس العمل آنها چه خواهد بود؟ و پاسخ این است که شاید خود مخالفین ایشان نیز نتوانند یک پاسخ مشخص مورد قبول بیان کنند..
همچنان که طرفداران آقای بطحایی نیز یک طیف مشخص نیستند.اما در اینکه شکل این مخالفت و میزان آن تا کجا باشد و "در نهایت بر سر اینکه برخوردشان با بطحایی" چگونه باشد دارای اتفاق نظر نیستند...و این به متضرر شدن آموزش و پرورش منجر می گردد وصرف نظرازمحرومیت ایشان برای کار یک عنصر دلسوز و آگاه را از دست داده ایم لذا امروز وحدت در دفاع یکپارچه امر ضروری است، چرا که به سازمان رای ایشان در مجلس کمک‌ خواهیم کرد.
چه باید کرد؟
اصولا پیرامون عملکرد آقای بطحایی چگونه میتوان به داوری و ارزیابی پرداخت؟
تا از خُسران عدم استفاده از خدمات ایشان جلوگیری کنیم؟
نخستین مطلبی که بنظر میرسد آن است که محبوبیت ایشان علی رغم بداخلاقی ها کاهش نیافته است چرا که در زمینه اقتصاد آموزش و پرورش در مجموع با همه تلاطم های پیش رو در ایام تصدی کارنامه درخشانی دارد.
دوم درپایداری ایشان در دفاع ازاصول، آرمانها و میثاق هایی که در انتخابات وعده آن را به رای دهندگان دادند چه در دولت یازدهم و چه در دولت دوازدهم تقریبا توانسته محقق نماید و جز وظایف خود میداند مثلا استفاده از ظرفیت بانوان در رده های مدیریتی و امثالهم، که هم اکنون قول آن را داده اند که در مجموع بسیار مثبت است.
سوم در تراژدی هولناک و اسفبار صندوق فارغ از بحث های فنی و پیچیده انتظامی و قضایی که توسط مراجع ذیصلاح قضایی در حال بررسی است بعضا برخی افراد از سر ناآگاهی بجای ریشه یابی اسباب و علل واقعه، به بیان شعارهایی یا به راه انداختن امواجی غوغاگرانه پرداختند این نوع نگاه نه تنها موجب تلخکامی عده ای خادم میشود،بلکه به فرار سرمایه های انسانی و فرار سرمایه ها و دارایی ها و در یک کلام ایجاد بی ثباتی در یک محیط اقتصادی می شود،آقای بطحایی به خوبی در آرام سازی این محیط کسب وکار اقتصادی که امانت دار بودند درخشیدند.
چهارم ما اعتقاد داریم اخلاق "ادب" مقام است ایشان انسانی اخلاق مدار، بی تکلف، آرام، صبور،مودب، وقتی هم در مسند قدرت بود در کمال ادب و احترام رفتار میکرد اخلاق قدرت داشت،در اوج بداخلاقی هایی که به ایشان شد به کسی افترا نزد، از تعابیر تند استفاده نکرد، و هر چقدر جلوتر آمدیم این واقعیت رنگ واقعی تری به خود گرفت که او "ادب قدرت" را میداند و بکار می بندد.
نکته اخلاقی دیگر افراد با قرار گرفتن در موقعیت اخلاق شان تغییر میکند یعنی با تغییر موقعیت تغییر اخلاق هم میدهند...که ایشان اینطور نبود و نیست..
تعقّل و تدبّیر در کار دارد
ایشان رفتاری کاملا حرفه ایی و اخلاق مدار به دور از هر تظاهری دارد او به خوبی به "منطق موقعیت" مسلط است..
من‌ طمع، حرص، آزمندی،در آقای بطحایی ندیدم.. خیلی تاسف بار است که ما سرمایه اجتماعی و مفاخر فرهنگی خودمان را که با همه امید سُکان اداره پر مخاطره وزارتخانه را بدست او سپرده ایم به جایی برسانیم یا وادار کنیم، اینطور پاسخ دهد ؟!
من پسته شب عید هم نگرفته ام !! چه رسد به اتومبیل لوکس(نقل بضمون)کمی منصف باشیم
هفتم اینکه ایشان را قانع یافتم و انسان قانع انسان "بی طمع" هم هست .. فکر میکنم ترازوی ما باید منصف باشد وزن چیزها را به ما درست نشان دهد،
ایشان در کارشناسی مستقل بود، در مدیریت منصف بود، در وزیری هم قطعا در سه چیز تهی دست خواهد بود..
"طمع،تقلید،تکبّر" که به تعبیر مولانا این سه بیماری به سراغ هر که آمد مانع شکوفایی نفس و کمال معنوی او میشود.
و درکلام آخر یادمان باشد او سیمایی درخشان و جذاب هم دارد؟!
من نمی دانم تو می دانی بگو
رحم فرما بر قصور فهم ها
ای ورای عقل ها و فهم ها

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار