حجت‌الاسلام بهشتی :

باید قدم‌های جدی در حوزه تدبر در قرآن برداشته شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرآن، عترت و نماز، در اختتامیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر کشور در مشهد گفت: باید قدم‌های جدی در حوزه تدبر در قرآن برداشته شود به خصوص برای دانش آموزان باید قرآن را تبلیغ کنیم.

کد مطلب: ۶۵۳۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی در اين مراسم با بیان اینکه در این مسابقات همه دانش‌آموزان قرآنی، برنده هستند، اظهاركرد: قرآن کتاب آسمانی، برنامه زندگی، رمز سعادت در دنیا و آخرت است و این کتاب از ما انتظاراتی دارد.
وي در رابطه با انتظاراتی که قرآن از همگان دارد، تصريح کرد: قرآن را باید بخوانیم و بنا به فرموده امام رضا(ع) شایسته است که بعد از نماز صبح، ۵۰ آیه قرآن تلاوت کنیم.
مشاور وزیرآموزش و پرورش در امور قرآن، عترت و نماز با بیان اینکه در تلاوت قرآن باید مصمم باشیم و تنها در مسابقات به تلاوت قرآن نپردازیم، بيان کرد: هر روز و شب باید قرآن بخوانیم و آن را بفهمیم، ۱۱ هزار کلمه پر تکرار ۸۰ درصد قرآن را تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: با خود عهد ببندید که ترجمه ۱۱ هزار کلمه را حفظ کنید تا هر جای قرآن را که باز کردید برای فکر و فهمیدن آیات آماده باشید.
حجت‌الاسلام بهشتی با اشاره به اینکه در حوزه تدبر در قرآن، ضعیف عمل کرده‌ایم، تشریح کرد: باید قدم‌های جدی در حوزه تدبر در قرآن برداشته شود و قرآن را تبلیغ کنیم به خصوص برای دانش‌آموزانی که به این مرحله از مسابقات راه یافته‌اند، باید این موضوع عملی شود.
گفتني است؛ در پایان این مراسم از نفرات برگزیده این دوره از مسابقات در رشته‌های هم‌خوانی، قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ ۵ جزء ، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن کریم با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار