ناظرنوزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور;

دانش آموزان ورزشکار با نیاز های ویژه به اردوهای ملی دعوت شدند

ناظر نوزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور در تبریز گفت: 4 دانش آموز با نیازهای ویژه از طریق مسابقات ورزشی استعداد یابی شده و به تیم های ملی معرفی و مدال قهرمانی جهان را کسب کردند و این از اهداف مهم دکتر قدمی رییس محترم آموزش و پرورش استثنایی کشور است.

کد مطلب: ۶۵۳۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اکرم سخندان در حاشیه نوزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور در تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا، اظهار داشت: برای ارتقاء سطح کیفی درس تربیت بدنی و حضور دانش آموزان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی، مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه پس از 2 سال وقفه و با حضور دکتر قدمی از سال 94 مجددا از سرگرفته شد.
وی افزود: در حال حاضر مسابقات برای 4 گروه از دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، آسیب دیده بینایی، معلولین جسمی و حرکتی و نیاز ویژه ذهنی شامل کم توان ذهنی و سندرم داون برگزار می شود و امسال 2 هزار و 400 دانش آموز و مربی در مسابقات دختران و پسران شرکت کردند.
کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: دکتر قدمی عنایت و تاکید ویژه برای برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه دارند و حتی مبلغی برای اعزام و تجهیز تیم استان ها تخصیص دادند.
سخندان تصریح کرد: سال گذشته نماینده کمیته پارا المپیک در آسیا بودیم که حضور این تعداد دانش آموز در گروه های متنوع و به خصوص حضور دختران در مسابقات برایشان تعجب آور بود.
وی اضافه کرد: 4 دانش آموز با نیازهای ویژه از طریق همین مسابقات استعداد یابی شده و به تیم های ملی معرفی و مدال قهرمانی جهان را کسب کردند و این از اهداف مهم دکتر قدمی رییس محترم آموزش و پرورش استثنایی کشور است که همواره پی گیر حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در تیم ملی نوجوانان و جوانان هستند.
ناظر نوزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور در تبریز همچنین بیان داشت: توانمندی دانش آموزان با نیاز های ویژه و افزایش امید به زندگی در آنها و خانواده هایشان از اهداف مهم مسابقات هستند.
سخندان گفت: در حال حاضر بیشترین اعضای کادر فنی تیم ملی گلبال معلولین را مربیان و سرپرستان تیم های دانش آموزی تشکیل می دهند.
وی با بیان این که بیش از دو درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات ورزشی امسال شرکت کردند و این رقم در مقایسه با تعداد دانش آموزان عادی شرکت کننده در مسابقات ورزشی خیلی بالا است، اظهار داشت: سختی کار برگزاری مسابقات ورزشی برای یک دانش آموز گروه جسمی حرکتی که نیاز به یک همیار، یک مربی، سرپرست و یک راننده دارد قابل مقایسه با مسابقات دانش آموزان عادی نیست لذا از میزبانی و سعه صدر استان آذربایجان شرقی که میزبان شایسته رقابت ها بود، تشکر می کنم.
کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: سال گذشته تبریز میزبان مسابقات ورزشی درگروه آسیب دیده شنوایی بود که میزان رضایتمندی بالای دانش آموزان و مربیان باعث شد که این شهر یکی از کاندیداهای برگزاری مسابقات دختران در سال جاری باشد و امسال هم تا این لحظه طبق نظرسنجی ها میزان رضایت مندی تیم های شرکت کننده خوب است.
سخندان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از کم توجهی مدیران کل آموزش و پرورش برخی استان ها در اعزام دانش آموزان گفت: ادارات کل آموزش و پرورش استان ها در احداث سالن های مخصوص تمرین و اعزام به مسابقات دانش آموزان با نیازهای ویژه بیش از پیش توجه داشته باشند.
وی اضافه کرد: هزینه تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه 4 تا 8 برابر بیشتر از هزینه تحصیل دانش آموزان عادی است و با توجه به این که در بحث مالی و بودجه ادارات استثنایی تحت پوشش ادارات آموزش و پرورش استان ها هستند لذا از مدیران کل می خواهیم تا عنایت ویژه به این دانش آموزان داشته باشند.
ناظر نوزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور در تبریز با بیان این که بستر ساز تربیت بدنی معلولین، آموزش و پرورش استثنایی است، تصریح کرد: این دانش آموزان توانایی هایی دارند که در صورت توجه می توانند موفق شوند.
سخندان با تاکید بر این که کانون ورزشی دانش آموزان با نیاز ویژه راه اندازی شود، گفت: به غیر از 2 یا 3 استان متاسفانه آموزش و پرورش استان های دیگر سالن تمرین برای این دانش آموزان ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار