در گفتگو با پانا مطرح شد؛

طغیان آسیب های اجتماعی با روند نزولی ازدواج

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی نسبت به طغیان آسیب های اجتماعی با روند نزولی ازدواج هشدار دادو

کد مطلب: ۶۵۳۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

اسدالله عباسی عضو فراکسیون جوانان مجلس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا درباره دلایل کاهش نرخ ازدواج گفت: برخی از این دلایل به مشکلات اقتصادی جامعه و خانواده بر می گردد. فرهنگ خانواده و سبک زندگی هم نقش بسیار مهمی در این مسئله دارد.

عباسی در ادامه گفت: برای از بین رفتن این مشکل اولین کاری که باید انجام دهیم این است که از لحاظ فرهنگی روی خانواده ها کار کنیم، برای این کار نیاز به همکاری رسانه ها و کانون های فرهنگی داریم و در بُعد اقتصادی، نیاز به همکاری دولت است، تا بسترهای شغلی را برای جوانان فراهم کند.

افزایش آسیب های اجتماعی با روند نزولی ازدواج

این عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی باتوجه به کاهش ازدواج جوانان و به دنبال آن بوجود آمدن برخی از آسیب های اجتماعی افزود: با کاهش ازدواج، جامعه از نظر اجتماعی و اقتصادی مورد تهدید قرار می گیرد. زمانی که کانون خانواده پایدارنباشد و درست شکل نگرفته باشد، باعث از بین رفتن بسیاری از ارزش ها می شود، با از بین رفتن این ارزش ها، جامعه دچار آسیب های جبران ناپذیری می شود.

الگو برداری جوانان از فرهنگ های بیگانه

عباسی با اشاره به شرایط پیش آمده در جامعه و الگو برداری جوانان از فرهنگ های بیگانه گفت: زمانی که ما نتوانیم راه درست را به فرزندانمان نشان دهیم و هنجارهای جامعه را به آن ها آموزش ندهیم، جوانان با بی آگاهی از ارزش های جامعه به سمت الگو برداری از فرهنگ های بیگانه می روند. جوانان به دنبال پیدا کردن مسیرهای کوتاه تر و آسان تر هستند. در اینجاست که کم رنگی نقش دولت و فرهنگیان احساس می شود.

وی ادامه داد: قرار نیست تمام این آموزش در بستر خانواده داده شود. بسیاری از این آموزش ها را جوانان باید در مدارس بیاموزند و در اینجاست که ما نیازمند کمک معلمان و فرهگیان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار