معاون بين الملل دفتر مقام معظم رهبري:

فرهنگيان اعزامي به خارج از كشور با تلاش مضاعف در مدارس خدمت کنند

معاون بين الملل دفتر مقام معظم رهبري گفت: معلمان اعزامي به مدارس خارج از كشور با تلاشي مضاعف در مدارس خدمت كنند.

کد مطلب: ۶۵۳۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، پيش از ظهر امروز، آيت الله محسن قمي در گردهمايي فرهنگيان اعزامي به مدارس جمهوري اسلامي در خارج از كشور، با تقدير از تلاش هاي فرهنگيان در عرصه تعليم وتربيت ، اظهار كرد: به عنوان عضوي كوچك از دفتر مقام معظم رهبري، زحمات و سختي هاي فرهنگيان كه به خاطر تربيت نسل آينده متحمل مي شوند را ارج مي نهم.

وي افزود: معلمان اعزامي به مدارس خارج از كشور ، بايد با خلوص نيت و با هدف خدمت به دانش آموزان ايراني مستقر در هر گوشه و كنار اين كره خاكي تلاش كنند.

آيت الله قمي تصريح كرد: معلمان اعزامي به مدارس خارج از كشور بايد تنها براي انجام رسالت معلمي و ايفاي نقش معلمي دراين مسير گام بردارند، اگر يك نفر را ازجهل و ازچنگال شياطين اِنس و جن نجات دهند، مانند آن است كه همه بشريت را نجات داده اند.

وي آموزش را بر 2 قسم رسمي و غيررسمي برشمرد و خاطرنشان كرد: آنچه در محيط مدرسه و توسط معلم آموزش داده مي شود، آموزش رسمي است ، اما تمام رفتار و حركات معلم در مدرسه و در جامعه، آموزش غيررسمي است كه تأثيرگذاري بيشتري بر رفتار دانش آموزان دارد و اگر رفتار معلم همراه با خلوص نيت باشد، اثرگذاري آن فوق العاده خواهد بود ، در غيراين صورت ، تأثيرمنفي بر دانش آموزان خواهد داشت.

معاون بين الملل دفتر مقام معظم رهبري گفت: تمام رفتار و گفتار معلم ، اگر براي خداوند باشد، عبادت است.

آيت الله قمي اظهار كرد: امروزه 3 گفتمان در دنيا حاكم است ، گفتمان ليبراليزم ، كه مروج آن آمريكاست و خروجي آن، ثروتمندان معروف دنيا هستند، گفتمان وهابيت كه خروجي آن داعش است و گفتمان اسلام و قرآن كه شهداي مدافع حرم و مقاومت لبنان از خروجي هاي اين نوع گفتمان هستند.

وي ادامه داد: دانش آموزان مدارس خارج از كشور ممكن است در برخي كشورها، تعدادشان اندك باشد، اما همواره مورد هجمه هاي تبليغاتي قرار دارند ، بنابراين ؛ رسالت معلم ايراني در خارج از كشور، مديريت همراه با تلاش مضاعف است.

معاون بين الملل دفتر مقام معظم رهبري گفت: دانش آموزان مدارس خارج ازكشور داراي روحيه قوي وطن پرستي هستند، معلمان بايد اين فرصت را غنيمت شمرده و با استفاده از موضوعاتي همچون، خليج فارس،‌ افتخارات علمي، قيام عاشورا و ديگر توانمندي هاي ملي، افرادي با توانمندي هاي بالا تربيت كنند.

وي بااشاره به حفظ وحدت و همدلي همگان براي سربلند جمهوري اسلامي ايران افزود: در مدارس ايراني خارج از كشور ممكن است مذاهب مختلف وجود داشته باشد، پس معلمان بايد مراقب باشند به گونه اي عمل كنند كه به اختلافات مذهبي دامن زده نشود و در عين حال ، صيانت از عقايد دانش آموزان حفظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار