هیچ مدیری در قزوین حق شکایت از رسانه ها را ندارد

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین با تاکید بر لزوم استقبال مدیران از نقدهای سازنده رسانه ها، گفت: هیچ مدیری بدون هماهنگی با شورای اطلاع رسانی استان حق شکایت از رسانه ها و خبرنگاران ندارد.

کد مطلب: ۶۵۳۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، سید سعید شاهرخی در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: امنیت خبرنگاران همواره مورد تاکید شورای اطلاع رسانی استان است و در شورا به طور جدی بر این موضوع تاکید داریم که هیچ مدیری بدون هماهنگی با شورا نباید از رسانه ها و خبرنگاران شکایت کند.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم آخرین راه برخورد، اقدام قانونی و قضائی است و باید مدیران با افزایش آستانه صبر و تحمل ظرفیت تعامل خود را نیز بالا ببرند.
شاهرخی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت نقش رسانه ها و خبرنگاران در شفاف سازی امور و بهبود عملکرد دستگاه ها، از نقدهای سازنده آنها استقبال می کنیم.
وی با بیان اینکه مرز میان نقد و تخریب مشخص است،گفت: نقد باید با رعایت اصول اخلاقی و احترام به ارزش ها صورت بگیرد تا در سازندگی و اصلاح امور جامعه به خوبی موثر واقع شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: در شورای اطلاع رسانی بارها تاکید کرده ایم که مدیران فرصت برابر را برای همه گروه های رسانه ای و خبرنگاران فراهم سازند و تاکید همیشگی ما براساس سیاست های دولت تدبیر و امید دوری از افراط و تفریط است که توجه به این مهم ما را در نیل به رشد و اعتلای فرهنگی جامعه یاری خواهد کرد.
وی در ادامه به رسانه ها توصیه کرد تنها به بیان نکات منفی که به افزایش یاس و ناامیدی مردم می انجامد بسنده نکنند و در راستای اعتلای جامعه به نقاط مثبت موجود در جامعه نیز اشاره داشته و به آنها نیز بپردازند.
شاهرخی خاطر نشان ساخت:به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساماندهی خبرنگاران استان تاکید شده است چرا که حدود 400 اسم در فهرست خبرنگاران استان مشاهده می شود اما به نظر می رسد تنها بخش اندکی از این جمع فعالیت دارند.
وی ادامه داد: باید نشریات و افراد فعال در حوزه رسانه شناسائی و ثبت شوند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دادن رپرتاژها و آگهی ها با جلوگیری از لابی گری ها به توزیع عادلانه آنها اقدام نماید تا موجب تضییع حقوق برخی نشود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم رسانه ها و مطبوعات استان 47 درصد رشد کمی و کیفی داشته اند که نشان دهنده توسعه سیاسی و توجه به مسائل اجتماعی استان است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار