مدیرکل دفتر کاردانش آموزش و پرورش مطرح کرد:

کار آفرینی، ویژگی مدارس در افق 1404

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس تمام اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روحیه کار آفرینی متناسب با اقتصاد مقاومتی باید در دانش آموزان ایجاد و تقویت شود.

کد مطلب: ۶۵۲۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،سید مصطفی آذر کیش در نخستین جشنواره مرکز رشد کار آفرینی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزاری این جشنواره ها را نقطه عطفی برای رشد کار آفرینی عنوان کرد و افزود: بر اساس تمام اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روحیه کار آفرینی متناسب با اقتصاد مقاومتی باید در دانش آموزان ایجاد و تقویت گردد.

وی کار آفرینی را یکی از ویژگی های اصلی مدرسه در افق 1404 دانست و عنوان کرد :راه اندازی این مرکز به ایجاد کار آفرینی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی مدرسه در افق 1404 به عنوان جلوه ای از تحقق مراتب حیات طیبه کمک شایانی خواهد کرد.


آذر کیش از خلاقیت،ریسک پذیری و انعطاف پذیری به عنوان ویژگی های اصلی کار آفرینان یاد کرد و اظهار داشت: کار آفرینی معادل ارزش آفرینی است و هرجا که کار آفرینی ورود پیدا کند منجر به تولید ثروت می شود و لذا دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش به طور جدی پیگیر ایجاد فرهنگ مهارت گرایی به جای مدرک گرایی برای تولید ثروت و توسعه پایدار است.


وی ادامه داد:برای توسعه فرهنگ کار آفرینی در حوزه های ساختاری شورای سیاست گذاری و دبیرخانه کار آفرینی را فعال کردیم تا بتوانیم به پذبرش فرهنگ کار آفرینی در آموزش و پرورش کمک کنیم. همچنین اجرای برنامه های طرح کاشف برای 1 میلیون و 800 هزار دانش آموز دوره اول متوسطه و تعریف درس کار آفرینی که مخصوص دانش آموزان رشته های کار دانش بود ،برای دانش آموزان شاخه ی نظری و فنی و حرفه ای از جمله دیگر اقدامات در این راستا است.


مدیر کل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در ادامه از حمایت همه جانبه از هنرجویان کار آفرین خبر داد و تصریح کرد:در دو استان ایجاد اتاق کار آفرینی را در شورای مشورتی برنامه و بودجه برای حمایت همه جانبه از هنر جویان کار آفرین تصویب کردیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار