حجت الاسلام و المسلمین دادگر:

دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه ای برای توسعه تفکر و پرورش انسان دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه در ذیل سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش شکل گرفته و نگاهی ویژه برای توسعه تفکر و پرورش انسان دارد.

کد مطلب: ۶۵۲۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حجت السلام و المسلمین سید امین الله دادگر در مراسم آغاز چهارمین دوره اردوهای حیات طیبه دانشجومعلمان سراسر کشور در مشهد افزود: بر همین اساس اردوی حیات طیبه مکانی برای پرورش فعالیتها و ارزشهای دینی به روش دانشجومعلمان در پردیسهای دانشگاه فرهنگیان است.


وی هدف انقلاب اسلامی و ملت ایران را ایجاد تمدن نوین اسلامی ذکر و بیان کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای هر تمدن دو عنصر اصلی توسعه فکر و پرورش انسان وجود دارد. این به آن معناست که اگر توسعه علمی و معرفت و پس از آن پرورش انسانهایی که بتوانند تمدن را رقم بزنند اتفاق نیافتد توفیقی پیدا نمی کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اردوی حیات طیبه متناسب با نیازها و مهارتهای مورد نیاز دانشجومعلمان شکل گرفته و کارگاهها در این اردو مطابق با نیازهای کاربردی است که معلمان به آن نیاز دارند.

وی گفت: مباحث مطرح شده در اردوهای حیات طیبه باید منجر به تکمیل جهتگیری و رفع نواقص دانشجومعلمان شود زیرا ارتقاء فرهنگ فکری تنها با توسل به دانشجومعلمان میسر است.

حجت الاسلام دادگر افزود: هنوز با چرخه های فرسوده در آموزش و پرورش مواجهیم. این وضعیت تنها به واسطه دانشجومعلمان تحول می یابد. رفتار دانشجومعلمان در کلاس درس الگوساز است و انسانهایی تربیت می کند که الگوی دیگران هستند.

وی همچنین گفت: کم مهری نسبت به دانشگاه فرهنگیان در سطوح مختلف دیده می شود. در مواردی شاهد تعطیلی و یا تعلیق برخی از پردیسهای این دانشگاه هستیم. این اتفاق در حالی به وقوع پیوست که رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت فعالیت دانشگاه فرهنگیان تاکید کرده اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان افزود: نسبت به بودجه، منابع انسانی، ردیف استخدامی و زیرساختهای فنی دانشگاهی درخور شان دانشگاه فرهنگیان بی مهری شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این مجموعه یک دانشگاه حاکمیتی و ماموریت گرا و یکی از رسالتهای آن توجه به رشد و بالندگی دانشجومعلمان است.

سید حسن مجتبوی افزود: با تلاشهای بی شاعبه ریاست دانشگاه فرهنگیان و نماینده رهبر معظم انقلاب در این دانشگاه با برگزاری اردوهای حیات طیبه رشد خوبی در بین دانشجومعلمان کشور ایجاد شده بطوری که در زمره اردوهایی هستند که تاثیر بالایی بر روح و روان افراد دارند.

وی ادامه داد: برنامه کنونی در چهارمین سال پیاپی برای دومین بار به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شده است. در این دوره 500 دانشجومعلم از سراسر کشور با برگزاری کارگاه، مناظره، کمیسیون و دیگر برنامه های فرهنگی و هنری با حضور اساتید مجرب شرکت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار