مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل :

سهم استان اردبیل در صنعت 7 درصد است

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: توسعه فنی و اقتصادی در استان نیازمند زیرساخت است که این زیرساخت ها بطور مناسب در اردبیل فراهم نیست.

کد مطلب: ۶۵۱۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،علی نظری شیخ احمد در نشست خبری خود با خبرنگاران در اردبیل با بیان اینکه توسعه فنی نیازمند زیر ساخت است، خاطرنشان کرد: استان اردبیل از زیر ساخت های مانند راه آهن و راه های ارتباطی مناسب برخوردار نیست بطوریکه سهم استان اردبیل 7 درصد و سهم کشور از صنعت 27 درصد است .
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اینکه یک هزار و 130 طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در حال انجام است، خاطرنشان کرد: از این تعدد 600 مورد پروانه بهره‌برداری اخذ کرده‌ و 475 مورد آن فعال و 125 مورد آن راکد است .
به گفته وی در حال حاضر بیش از 600 طرح دیگر نیز در استان اردبیل در دست اجرا است که این طرحها بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
نظری در ادامه با اشاره به امکان سنجی خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۶ خوشه صنعتی در سطح استان اردبیل فعال بوده که علاوه بر این موارد ۱۵ خوشه صنعتی جدید نیز مطالعه و امکان‌سنجی می‌شود .
به گفته وی در حال حاضر در استان اردبیل 16 شهرک و نواحی صنعتی با مساحت یک هزار و 180 هکتار فعال است که حمایت از سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است .
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان برگزاری تورهای صنعتی را یکی دیگری از برنامه های این شرکت دانست و گفت: این برنامه ها در راستای آموزش تولیدکنندگان و انتقال تکنولوژی به استان دانست .
نظری شیخ احمد گفت: برگزاری تورهای صنعتی یکی دیگر از برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعت است با این مفهوم که مدیران واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های خارجی شرکت کرده و محصولات خود را در آن جا عرضه کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار