همگام با اردوهای ملی قطبی/۱۱

امام جمعه نیشابور:مربی تربیتی بهترین و‌ارزشمندترین کار را انجام می‌دهد

امام جمعه نیشابور گفت: کار شما مربیان تربیتی بهترین و مهمترین و ارزشمند ترین کار است.

کد مطلب: ۶۵۰۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی در مراسم افتتاحیه اردوی ملی قطبی قطب 4 سازمان دانش آموزی در اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور گفت: مربی جامعه بودن مسئولیتی بزرگ است، منصب پیامبرانه و کاری آسمانی است و با همه کار هایی که انجام می دهیم جنس متفاوتی دارد، باورم این است که بهترین، مهمترین و ارزشمند ترین کار کار شما است.ان شاءالله ثمره کار شما تربیت انسانهای ارزشمند است.
وی با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: : شما باغبان هستید. باغبان به کار خود توجه زیادی دارد؛ همه باغ ها یک روش پرورش ندارد، نخلستان خرما در جنوب و مرکبات در شمال متفاوت است، مزرعه و باغ شما انسان است که بی نهایت ریشه و شاخه دارد. هم شیرین ترین میوه ها و هم بد ترین میوه ها می تواند ثمره این باغ باشد.
یعقوبی، دشمن شناسی برای مربی را خیلی مهم دانست و گفت: باید خودمان و دانش آموزان را به این باور برسانیم که شیطان و نفس اماره دشمن است. گاهی یک آسیب می تواند حاصل عمرتان را بر باد دهد.
وی خطاب به مربیان پیشتاز حاضر در اردو گفت: دانش آموز از سراسر وجود شما درس عملی میگیرد. کسانی که اینگونه به مزرعه انسان نگاه می کنند می توانند انسانهای شایسته تربیت کنند به گونه ای که دیگران باور نکنند.
وی افزود: پیامبر و یارانش به ما درس دادند اگر همت کنیم تربیت انسان محقق می شود و این مهم وابسته به امکانات نیست و به ویژگی های رفتاری و عملی مربی بستگی دارد. بهترین دستور العمل برای شما مهندسان مزرعه کشاورزی انسان دستورات دین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار