شوخی می کنید اما عذرخواهی نمی کنید؟!

«ما در حال شوخی با دیگر نمایندگان بودیم.» این توضیح یکی از نمایندگانی است که عصر روزگذشته در حاشیه مراسم تحلیف حسن روحانی در صحن مجلس گرد فردریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برا گرفتن عکس سلفی حلقه زده بودند.

کد مطلب: ۶۵۰۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

تا این لحظه هیچ کدام از این نمایندگان به غیر از نماینده شیراز بابت این رفتار از مردم عذرخواهی نکرده اند. شاید می پندارند که شوخی آنان در صحن علنی مجلس هرچند پس از پایان جلسه، در حضور یکی از مهم ترین مقامات سیاست خارجی اتحادیه اروپا بجا و مناسب بوده است.

آیا این نمایندگان محترم فکر نمی کنند که گرفتن عکس سلفی آن هم با شوخی و خنده و رفتارهایی که از آنان در تصاویر ثبت و منتشر شده در شأن نمایندگان خانه ملت نیست؟ هرچند که ممکن است موگرینی به این اقدام نمایندگان لبخند زده باشد اما قطعا این رفتار از دید مردم ایران ناپسند شمرده شده است.

نماینده که می گوید ما درحال شوخی بودیم، آیا به این فکر کرده که نمایندگان محترم چندبار خانم موگرینی را از نزدیک دیده اند که به یک بار تصمیم گرفتند با توجه به سطح رابطه صمیمی که دارند با او به شوخی عکس سلفی بگیرند؟ آیا یک عکس یادگاری که معاون وزیر امور خارجه از شما با خانم دیپلمات گرفت کافی نبود که شما با خنده به سلفی گرفتن ادامه دادید؟

حضور گسترده مقامات کشورهای جهان در روز مراسم تحلیف حسن روحانی که اتفاقی کم سابقه بوده است، بهترین زمان برای رایزنی های گسترده دیپلماتیک بود که البته همکاران روحانی تلاش کردند از این فرصت استفاده لازم را ببرند. اما گویا برخی در هر زمان و سطحی شوخی را فراموش نمی کنند. البته این گونه رفتارها که شوخی خوانده می شود؛ پیش ازین نیز در صحن علنی مجلس دیده شده است.

دیروز نمایندگان مجلس امکان ورود به محل نشستن میهمانان ویژه را نداشتند. در این باره نماینده ای در پیامی اعتراضی نوشته بود: « هیات رئیسه مجلس راه ارتباط نمایندگان با مهمانان ویژه را در مراسم تحلیف بستند. این یک سلیقه نیست این یک نوع نگاه به نمایندگان ملت است.»

این رفتار روزگذشته نمایندگان در برخورد با یکی میهمانان این فرض را به ذهن می رساند که جناب نماینده احتمالا هیأت رئیسه این رفتارها را پیش بینی می کرده است که راه ارتباط را بسته است.

به هرحال رفتار دیروز جمعی از نمایندگان با واکنش های منفی افکار عمومی مواجه شده است و آنا باید از موکلین خود به خاطر این رفتار ناپسند در مقابل یکی از مقامات خارجی عذرخواهی کنند هرچند که تا کنون دیر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار