امام جمعه انزلی:

مسئولان برای رشد فزون تر اقتصادی شهرستان همت کنند

امام جمعه شهرستان بندر انزلی بر لزوم توجه و تلاش مضاعف مسئولان این شهرستان برای رشد فزون تر اقتصادی و فرهنگی این شهرساحلی تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۵۰۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازگیلان،حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته انزلی با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه بین المللی بنادر و دریانوردی و شیلات و صنایع وابسته در منطقه ازاد انزلی یکی از کارهای مهم همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت دریا و فرصت های مرتبط با آن است.
وی با اشاره به اینکه دریای خزر منبع غنی اقتصادی در راستای درآمد زایی و رونق شهرستان انزلی محسوب می شود، افزود: متاسفانه با وجود درآمد زا بودن این موهبت الهی در بخش های دریانوردی، شیلات و خصوصا گردشگری ، استفاده مفیدی از آن صورت نمی گیرد که امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه هایی، گامی موثر و مناسب برای بهره برداری از فرصت ها را فراهم آورد.
حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: مسئولان بندرانزلی نیز باید همپا با مسئولان منطقه آزاد انزلی در راستای سرمایه گذاری مناسب در طرح های مختلف تاثیرگذار بر اقتصاد و گردشگری شهرستان تلاش کنند و با جلب اعتماد سرمایه گذاران همین شهرستان و استفاده از آنان برای سرمایه گذاری در طرح های مختلف ، انزلی از سراشیبی سقوط نجات یابد.
وی افتتاح بی رویه فروشگاه های زنجیره ای را موجب از بین رفتن اقتصاد خرد شهرستان دانست و تصریح کرد: رشد اقتصادی در بندرانزلی از بین رفته و آمارهایی که از سوی ادارات مختلف خصوصا اصناف ارائه می شود، نگران کننده است.
امام جمعه انزلی افزود: متاسفانه مدیران بسیاری از این فروشگاه ها با ثبت شرکتی در پایتخت و دایر کردن فروشگاه هایی بدون ضابطه در این شهرستان ، علاوه بر عدم پرداخت مالیات به شهرستان به دلیل وجود دفتر مرکزی در تهران، عملا موجب از بین رفتن رونق کسب و کار مغازه داران این شهرستان شده اند که این امر با سیاست های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.
حجت الاسلام شمس الدین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران از نیروهای پرتلاش در عرصه اطلاع رسانی هستند و یک خبرنگار با تجربه علاوه بر زمان شناسی توأم با تعقل و تفکر، باید موقعیت شناس نیز باشد.
وی با بیان اینکه اکثر موضوعات خبری خبرنگاران حول محور موضوعات سیاسی می چرخد، تاکید کرد: خبرنگاران باید تکلیف خود را در خصوص مسائل مختلف فرهنگی و اقتصادی ادا کرده و از فضا سازی های سیاسی پرهیز کنند و بخش عمده ای از کارهای خود را بر مباحث فرهنگی و اقتصادی و استفاده از پیشنهادات و راهکارهای افراد صاحب نظر قرار دهند تا فرهنگ سازی لازم و طرح های کارشناسانه در جهت توسعه اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی و ساختن تمدن اسلامی انجام شود.
وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد: رئیس جمهوری بیانات اخیر مقام معظم رهبری را برای بر طرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور نصب العین قرار داده و گروه ها و جریانات سیاسی در چنین موقعیتی، رئیس جمهوری را برای تن دادن به خواسته هایشان تحت فشار نگدارند تا او نیز علاوه بر تشکیل کابینه خود با استفاده از نیروهای جوان و انقلابی ، همت خویش را صرف خدمت به مردم و انقلاب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار