استاندار اردبیل :

نهاد های تربیتی برنامه محورانه عمل کنند

استاندار اردبیل گفت: نهاد های تربیتی کشور باید برنامه محورانه عمل کنند تاچالش های اجتماعی در جامعه به بحران تبدیل نشود.

کد مطلب: ۶۴۹۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجید خدابخش در دیدار از زندان ها و مراکز تامینی و تربیتی اردبیل اظهار کرد: موفقیت نهادهای تربیتی در اکثر کشورهای دنیا باعث شده بزه و بزهکاری در جامعه آنها کم شود .

استاندار اردبیل تصریح کرد: اگر نهادهایی مانند خانواده،آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و سایر دستگاه های ذیربط در این حوزه موفق عمل نکنند و در این زمینه برنامه مدون نداشته باشند در آینده به جامعه هزینه زیادی تحمیل می شود .

خدابخش با اظهار تاسف از تعداد زندانیان استان و بزه انتسابی به آنها افزود: باید به سوی غنی سازی نهادهای تربیتی و بررسی علل و ریشه بزه و بزهکاری در استان بپردازیم تا در آینده امنیت و آرامش جامعه از سوی بزهکاران سلب نشود .
استاندار اردبیل همچنین در بازدید از کارگاه های تولیدی مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی زندانیان استان با بیان اینکه مدیران زندان و مراکز تامینی و تربیتی استان در حوزه اشتغال و کارآفرینی اقدامات ارزشمندی انجام داده اند، افزود:ایجاد کارگاهای آموزشی با هدف اشتغال پایدار و اشتغالزایی مولد در داخل و محوطه بازداشتگاه ها گامی مهم و ارزشمند است .

وی ادامه داد: حرفه آموزی مددجویان در داخل مراکز تربیتی باید بصورت مستمر ادامه داشته باشد تا بزهکار بعد از خروج از ندامتگاه و بازداشتگاه به سوی کارآفرینی گام بردارد .

خدابخش با اشاره به اینکه 160 نفر از بزهکاران بعد از آزادی از زندان و ندامتگاه با کمک مسئولین زندان تسهیلات بانکی دریافت کرده و در حال حاضر مشغول به کار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز بیش از 1100 نفر در ندامتگاه و بازداشتگاه های استان با وجود درآمد خیلی کم در کنار حرفه آموزی به اشتغال مشغول هستند که در این راستا باید سایر مسئولان استانی نیز در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در استمرار اشتغال در مراکز تربیتی و ندامتگاه کمک حال باشند .

استاندار اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز اقداماتی صورت گرفته و در حال حاضر نیز بسیاری از مددجویان مراکزتامینی و تربیتی از مقاطع ابتدایی حتی تا آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند .
استاندار اردبیل در صدر هیاتی اعم از رئیس کل دادگستری استان،دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب اردبیل،رئیس دادگاه عمومی و انقلاب اردبیل،مدیران کل امور امنیتی،انتظامی و اجتماعی،فرهنگی استانداری در زندانها و مراکز تامینی و تربیتی اردبیل حضور یافت و سپس آشپزخانه صنعتی مرکزی زندان اردبیل،مدرسه آموزشی مددجویان زندان افتتاح و ازکارگاه کارتن سازی،قالیبافی،خیاطی،صنایع دستی،خشکشویی،اتاق سازی خودرو،کتابخانه عمومی،گلخانه کشت خیار و گوجه و صنایع بسته بندی بازدید و از نزدیک به مشکلات بسیاری از مددجویان و بزهکاران رسیدگی کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار