معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی:

مدارس مروج سلامت تاثیر مثبتی در سلامت دانش آموزان دارد

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: مدارس مروج سلامت تاثیر مثبتی در ارتقاء سلامت دانش آموزان و معلمین دارد.

کد مطلب: ۶۴۹۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، عباس اسماعیلی در همایش استانی تجلیل از مجریان برتر مدارس مروج سلامت استان مرکزی در اراک، افزود: مدارس مروج سلامت یک فرصت و روش برای ارتقاء سلامت دانش آموزان، نوجوانان و جوانان است زیرا سلامت آن ها بسیار برای جامعه اهمیت دارد و آن ها امید جامعه هستند و سرنوشت کشور را رقم خواهند زد.

وی اظهار داشت: اگر کودکان از ابتدا همکاری بین مربیان بهداشت و خانواده را با هم ببینند یاد می گیرند که چگونه برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند و اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و فرهنگ مشورت و همکاری را می آموزند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: یکی از مدارس 5 ستاره در طرح مدارس مروج سلامت در کمیجان بود که این امر نشان دهنده آن است که فقط شرایط مالی تعیین کننده مدارس پنج ستاره نیست بلکه اهمیت بحث سلامت دانش آموزان برای مدیر و مربیان بهداشت باعث تلاش در جهت اجرای این طرح و موفقیت مدرسه شده است.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از محور هایی که در این طرح به آن توجه شد بحث سلامت کارکنان بود که به معاینات مربوط به سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و دیابت معلمین توسط پزشکان پرداخته شد و این توانست به بهداشت معلمین و غربالگری سلامت مربیان کمک کند.

وی ابراز داشت: در شروع این طرح در سال 89، چهارده مدرسه تحت پوشش این طرح بودند که این تعداد در سال جاری به 350 مدرسه رسید و این امر نشان دهنده موفقیت این طرح بوده که امید است بتوانیم این تعداد را در سال تحصیلی آینده افزایش دهیم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی اضافه کرد: معاینات ساختار قامتی، معاینات بالینی، بهبود تغذیه مدارس،تحریک فیزیکی فعالیت های ورزشی، سلامت محیط مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره ای، مشارکت والدین در برنامه های جامع سلامت و توزیع بروشور های سلامت از جمله اقدامات انجام شده در غالب طرح مدارس مروج سلامت بشمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار