معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی:

مدارس مروج سلامت در افزایش سلامت دانش آموزان تاثیرگذار است

​معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: طرح مدارس مروج سلامت گامی موثر در جهت افزایش سلامت دانش آموزان و مربیان است.

کد مطلب: ۶۴۹۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، مهدی دمنه در همایش استانی تجلیل از مجریان برتر مدارس مروج سلامت استان مرکزی که در کانون امام خمینی(ه) اراک برگزار شد،افزود: معاونت تربیت بدنی و سلامت براساس سند تحول بنیادین آموزش پرورش چند کلید واژه را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است که از جمله آن می توان به مدرسه محور، مشارکت محور،برنامه محور و فراگیر بودن فعالیت های این حوزه اشاره کرد.

وی اظهار داشت: برنامه جامع سلامت، ارتقاء سلامت کارکنان مدارس، ارائه خدمات بالینی در مدارس، سلامت محیط مدرسه، بهبود تغذیه در مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره ای در مدارس و تحریک فرهنگی و فعالیت های سلامتی در جامعه از جمله محورهای فعالیت مدارس مروج سلامت است که به درستی در بیشتر مدارس استان انجام گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدرسه محور در حوزه سلامت مشارکت محور و در حوزه تربیت بدنی مدرسه محور است.

دمنه اضافه کرد: المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای یکی از فعالیت های انجام گرفته در جهت فعالیت های مدرسه محور بخش تربیت بدنی است که تیم های ورزشی مدارس با نام های آموزشگاه خود توانستند در مسابقات استانی و کشوری شرکت کنند و پس از کسب مقام در مسابقات کشوری به مسابقات بین المللی و برون مرزی راه پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی امسال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی توانست رتبه برتر را در سطح کشور کسب کند، ابراز داشت: مشارکت برون سازمانی از شاخصه های مهم این انتخاب بود که مورد توجه حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدارس مروج سلامت با هدف ترویج و ارتقاء سلامت در سه حوزه معلمین، خانواده و دانش آموزان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اراک شکل گرفته است و توانسته گام موثری در ارتقا سلامت دانش آموزان و مربیان بردارد.

دمنه افزود: 250 مدرسه در استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که از این تعداد 110 مدرسه موفق شدند 3 و 5 ستاره شوند و حتی مدارسی که 2 یا 3 شدند می توانستند 5 ستاره شوند که دلیل این ناتوانی می تواند کمبود مربی بهداشت در آن مدارس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار