مدیر کل امور عشایرفارس:

استفاده از تمام ظرفیت ها برای ارتقا زندگی عشایر/عشایرنیروی مولد جامعه

مدیر کل امور عشایرفارس به منطقه ییلاقی عشایر شهرستان اقلید فارس سفر و توانمندی ها و ضعف های این منطقه را بازدید کرد و مورد بررسی قرار داد.

کد مطلب: ۶۴۸۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، مدیر کل امور عشایر فارس که به منظور بازدید از مناطق عشایری در دیدار با فرماندار اقلید برگسترش روابط و استفاده از تمام ظرفیت‌ها به منظور ارتقای وضعیت معیشت جامعه مولد عشایر تاکید و به توانمندی عشایر فارس و به ویژه عشایر شهرستان اقلید در برنامه های راهبردی امور عشایر در این شهرستان اشاره کرد.

فرماندار شهرستان اقلید خاطر نشان کرد: با همکاری سایر ادارات از هیچ کوششی در راستای رفع مشکلات عشایر دریغ نمی شود و آماده هرگونه همکاری در این زمینه می باشد.

در ادامه مدیر کل امور عشایر فارس و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی از جاده مواصلاتی عشایری قطار آغاج به طاسک بازدید کردند.

این جاده عشایری به طول 8 کیلومتر در مرز استان فارس و اصفهان قرار دارد و تمام مراحل راهگشایی و زیر سازی آن توسط اداره امور عشایر شهرستان اقلید انجام شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در دیدار با عشایر منطقه، گفت: تمام تلاش را در جهت کمک و همکاری با متولیان جامعه عشایری به کار گرفته می شود و از پیگیری مشکلات این جامعه نباید چشم پوشی شود.

نایب رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی از مسئولان درخواست نمود تا راهکارهای قانونی برای بهره مندی عشایر از بودجه‌های شهرستانی همانند روستائیان را فراهم نموده و در صورت ضعف و خلا قانونی نیز تمهیدات موثر باید اندیشیده شود.

در ادامه مدیر کل امور عشایر استان فارس، هیئت همراه و جمعی از عشایر فارس در جلسه شورای عشایری استان اصفهان که در منطقه عشایری پادنا و با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور و مسئولان کشوری و استانی شرکت کرد.

شهرستان اقلید محل ییلاق بخشي از عشاير ايلات قشقایی و خمسه به تعداد 4020 خانوار مي باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار