معاون پرورشي و فرهنگي وزير:

نهادينه شدن فرهنگ قرآني جامعه را در مسير تكامل قرار مي دهد

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش، گفت: جامعه اي مسير تكامل را طي مي كند كه فرهنگ قرآني درآن نهادينه شود.

کد مطلب: ۶۴۸۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، پيش ازظهر امروز مهدي فيض در همايش تخصصي بررسي مسائل اساسي فراروي اجراي منشور توسعه فرهنگ قرآني كه در اردوگاه تربيتي شهيد باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به احاديثي از مولاي متقيان حضرت علي(ع)، اظهاركرد: زماني مي توان گفت، فرهنگ قرآني بر جامعه حاكم شده و توسعه قرآني به ثمر رسيده، كه جوان بتواند بگويد مسائل جديد مطرح شده در جامعه مطابق با آموزه هاي قرآني است يا خير؛ بنابراين، بايد فاصله فعاليت هاي قرآني در جامعه با آنچه در اهداف كلان آموزش وپرورش تعيين شده را مشخص كنيم و براي تحقق آن اهداف، بيش از پيش تلاش كنيم.
وي افزود: فعاليت هاي قرآني در3 محور، هماهنگ سازي، فرهنگ سازي و نظام سازي مسير تكامل را طي مي كند و دراين راستا، اجراي طرح پايش قرآني از دستگاه‌هاي مختلف به طي بهتر اين مسير، كمك مي كند.
فيض ‌تصريح كرد: اگر قرآن در جامعه توسعه يابد و فرهنگ قرآني موضوعيت پيدا كند، جامعه در مسير تكامل قرار خواهد گرفت.
وي گفت: طرح تأسيس و استقرار مركز توسعه قرآن در ستاد وزارتخانه و دركنار ديگر معاونت ها، در كميسيون توسعه قرآني مصوب شده است، واميد است هرچه سريع تر به تصويب برسد.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش، خاطرنشان كرد: تشكيل نشست‌هاي قرآني با هدف بررسي وضعيت موجود فعاليت‌هاي قرآني و اعلام نارضايتي از آن، در راستاي تلاش بيشتر براي ارتقاي اين فعاليت هاست، چرا كه به تعبيرمولا علي(ع)، مؤمن نبايد از عملكرد خود راضي باشد، بلكه بايد همواره بر تلاش خود بيفزايد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار