تجاری سازی زنجیره فناوری با ایجاد پارک علم و فناوری ارتباطات

رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر تجاری سازی زنجیره فناوری با ایجاد پارک علم و فناوری ارتباطات گفت: تا سال 1400 ، 54 شرکت بین المللی در پارک علم و فناوری اطلاعات مستقر می شوند.

کد مطلب: ۶۴۷۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ محمدخوانساری در مراسم افتتاحیه نخستین پارک علم و فناوری ارتباطات ضمن اعلام این مطلب گفت: تفاوت عمده این پارک این است که از اولین پارکهایی است که به سمت صنعت است و تلاش می شود در تکمیل زنجیره بازار ایده های نو مورد استفاده واقع شود.

خوانساری خاطرنشان کرد: تا سال 1400 به دنبال استقرار 54 شرکت بین المللی در این پارک هستیم.

رئیس پژوهشگاه علم و فناوری ارتباطات خاطرنشان کرد: در برنامه سوم توسعه بر لزوم ایجاد این پارک تاکید شد و در سال 1384 قراردادی برای ایجاد این مرکز منعقد گردید که در سال 1394 این قرارداد فعال و به روز شد.

خوانساری افزود: با تملک زمین کار اجرایی احداث نخستین پارک علم و فناوری ارتباطات در دو سال گذشته وارد مراحل اجرایی شد و تلاش می شود تا تجاری سازی زنجیره فناوری با ایجاد پارک علم و فناوری ارتباطات وارد مراحل جدیدی شود.

وی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی گسترده نیازمند توسعه صنعت و ثروت آفرینی است و مخابرات و فناوری ارتباطات در این میان یکی از زمینه های موفق برای توسعه اقتصادی در کشور به شمار می رود.

رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تحقق بخشیدن به اهداف برنامه ششم توسعه و کسب سهم 120 هزار میلیارد تومانی از بازار جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه بخش صنعتی اقدام نموده است.

وی بیان کرد: ایجاد پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینی به وسعت 24 هکتار و در یکی از بهترین موقعیت های مکانی در حومه شهر تهران نمونه ای از این اقدامات محسوب می شود.

وی ادامه داد: چشم انداز این پارک تبدیل شدن به معتبرترین مرکز توسعه کسب و کار در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات است و محل استقرار و همکاری شرکت های معتبر داخلی و بین المللی در جهت رفع نیازهای ملی و سطح بازارهای جهانی خواهد بود.

خوانساری عنوان کرد: حجم بازار فناوری اطلاعات کشور از 15 هزار میلیارد تومان در سال 1392 به 40 هزار میلیارد تومان در سال 1396 رسیده و طبق برنامه ششم توسعه قرار است تا پایان این برنامه به 120 هزار میلیارد تومان برسد.

وی در خصوص زیرساخت های ایجاد شده برای این پارک نیز گفت: دسترسی پرسرعت به شبکه اینترنت، امکان استفاده از فضای ابری و خدمات در فضای ابری ازمایشگاه های تخصصی نظیر کارگاه های ساخت انیمیشن و آزمایشگاه های طراحی چیپ الکترونیکی و صندوق های مالی متنوع برای حمایت از شرکت های مستقر در پارک از جمله زیرساخت های مهم برای ایجاد پارک ملی فناوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار