ارائه دیدگاههای کارشناسی در حوزه محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ارتباط میان تشکل مردم نهاد محیط زیست، رسانه های ارتباط جمعی و دستگاه محیط زیست را در جلوگیری و حل بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه محیط زیست ضروری دانست.

کد مطلب: ۶۴۷۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، ناصر مهردادی در نشست هم اندیشی جلب مشارکت های مردمی در حل مسائل زیست محیطی که به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: ارائه دیدگاههای کارشناسی مختلف در حوزه محیط زیست راهگشای حل مشکلات زیست محیطی خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه در استان تهران عملا بحث های حوزه محیط زیست انسانی از جمله ، آلودگی هوا و پسماند پررنگ تر دیده مي شود،افزود: مناطق تحت مدیریت نزدیک به حدود ۲۸ درصد از مساحت استان تهران را در بر میگیرد که این میزان به احتساب مناطق شکار ممنوع و نیز مساحت مناطق واقع شده در استان های مجاور که در حیطه مدیریتی محیط زیست استان تهران قرار دارد و بیش از ۴۰ درصد مساحت جغرافیایی استان تهران است .

مهردادی تصریح کرد: با توجه به امکانات موجود، قطعا پایش، کنترل و حفاظت این پهنه نیازمند همکاری تشکل های مردم نهاد محیط زیستی، جوامع محلی و همیاری مردم است .

وی با بیان اینکه محیط زیست اختصاص به همه دارد و همه مردم در هر جایگاهی باید برای حفاظت ازآن تلاش کنند ،گفت: از این منظر سازمانهای مردم نهاد به عنوان بازوان سازمان حفاظت محیط زیست در تشخیص، پیشگیری و مقابله با بسیاری از مسائل و مشکلات محسوب می شود .

مهردادی فعالیت رسانه های ارتباط جمعی را به عنوان ضلع دیگر همکاری در حل مشکلات زیست محیطی دانست و بیان داشت: کارکرد رسانه ها، شفاف سازی و بیان واقعیات در حوزه های مختلف به عنوان نماینده ی افکار عمومی هستندو قطعا این کارکرد در حوزه محیط زیست بسیار مهم و اساسی است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۴۳۰۰ واحد صنعتی در استان تهران در حوزه های پساب، هوا و پسماند و دیگر آلودگی ها مورد پایش قرار داده ایم، افزود: بخشی از این کار با همکاری و همیاری دانشگاه ها و دانشجویان به انجام رسید و همچنان ادامه دارد .

شایان ذکر است ،در این نشست که با حضور محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید، موضوعاتی از جمله، مشارکت در طرح های حفاظتی، بیماری های مشترک حیات وحش و حیوانات شهری، ضرورت آموزش های زیست محیطی و بکارگیری تشکل های مردم نهاد در موضوع آموزشی، اهمیت نقش نظارتی سازمان های مردم نهاد، برخورد جدی با قاچاق حیات وحش و مسائلی در حوزه محیط زیست انسانی همچون بحث پسماندها و زباله های بیمارستانی و آلودگی هوا از سوی مدیران سمن های محیط زیستی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

/خبرنگار: زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار