نقش محافظتی ورزش در برابر بیماری ام اس

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی گیلان گفت:بنظر می رسد ورزش بر روی بخش هایی از مغز که در برابر ام اس آسیب پذیرند نقش محافظتی داشته و سبب می شود قشرخاکستری مغز در حجم گسترده تری حفظ شود.

کد مطلب: ۶۴۶۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، دکتر مریم اسدی در خصوص تاثیر بیماری ام اس و ورزش اظهار کرد:تمام افراد مبتلا به ام اس صرفنظر از میزان درگیری، نیاز به تمرین و ورزش دارند، زیرا ورزش نکردن عواقب مخاطره آمیزی برای سلامتی فرد به دنبال دارد.

نایب رییس بانوان و مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان گیلان افزود:بنظر می رسد ورزش بر روی بخش هایی از مغز که در برابر ام اس آسیب پذیرند نقش محافظتی داشته و سبب می شود قشرخاکستری مغز در حجم گسترده تری حفظ شود.

وی درخصوص نکات مهم ورزشی در بیماران ام اس گفت:قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید، انجام فعالیت های ورزشی با احتیاط باشد و حرکات کششی موجب آسیب نشود.

اسدی با بیان اینکه افراط در ورزش منجر به آسیب سیستم عضلانی می شود،ادامه داد:افزایش درد در عضلات منجر به خستگی بیش از حد و وارد شدن استرس به بدن و ذهن می شود .

مسئول کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان گیلان با بیان اینکه بیماران مبتلا به ام اس به هیچ یک از قسمت های بدن خود فشار وارد نکنند، اضافه کرد:این افراد اگر احساس درد کردند نرمش رامتوقف کنند و اگر احساس ناراحتی کردند به نرمشی بازگردند که آسان تر است .

وی با تاکید براینکه تمامی نرمش ها برای بیماران ام اس مناسب نیستند،افزود:بنابراین برای انتخاب نرمش مناسب با پزشک مشورت کنید، گرم کردن و سرد کردن بهیچ عنوان فراموش نشود،با زمان کم ورزش را شروع کرده و متناسب با شرایط موجود زمان آن را افزایش دهید .

اسدی با بیان اینکه بیماران در محیط ورزشی امن با نور کافی ورزش کنند، یادآور شد:فعالیت هایی را که انتخاب می کنند باید برایشان جالب باشد، لباسهایی بپوشند که حرکاتشان را محدود نکند و از طرفی دمای اتاق را خنک نگه دارند زیرا بیماران ام اس به گرما حساس هستند .

وی درخصوص اینکه این بیماران چگونه از افزایش دمای بدن جلوگیری کنند،خطاب به آنان تصریح کرد: مقدار زیادی مایعات بنوشید،در ساعات گرم روز ورزش نکنید،دمای مکان ورزشی باید متناسب باشد، مراقب حالتهای خود باشید.در صورت بروز علایم ناشی از افزایش دمای بدن آرامتر ورزش کنید و یا ورزش را متوقف کنید تا خنک شوید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار