تفاوت گذاشتن بین دختر و پسر فرهنگی اشتباه/تولد دختر 12 برکت دارد

استاد دانشگاه و حوزه تبریز تفاوت گذاشتن بین دختر و پسر را کاری اشتباه و تولد دختر در یک خانواده را امری مبارک دانست.

کد مطلب: ۶۴۶۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، همایش دختران آفتاب در آستان امامزاده سید حمزه(ع) تبریز برگزار شد .

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی نظری ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر گفت: دهه کرامت با ولادت این بزرگوار آغاز و با ولادت امام رضا (ع) پایان می یابد که ولادت این خواهر و برادر ،نشان از آن دارد که باید فرهنگ خواهر برادری را به خانه هایمان ببریم و این فرهنگ با برگزاری مراسمات امکان پذیر نیست بلکه باید الگو سازی کنیم .

وی ادامه داد: با وجود اینکه حضرت معصومه (سلام الله علیها) معصوم نبود ولی رفتار و اخلاقش به گونه ای بود که انگار معصوم بوده و برادر و پدرش نیز معصوم خطابش می کرده اند .

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت معصومه (سلام الله علیها) باید به عنوان الگوی جوانان امروزی معرفی شود افزود: خوش به حال دختری که خانواده اش او را معصوم خطاب کنند .

وی با اشاره به القاب این بزرگوار گفت: همواره در روایت آمده است که وجود حضرت معصومه (سلام الله علیها) پر برکت بوده و بر همین اساس لقب کریمه اهل بیت را به ایشان داده اند .

وی در همین راستا ادامه داد: از دیگر القاب حضرت معصومه (سلام الله علیها) شفیعه است که بنابه روایات این بزرگوار در روز قیامت همه را شفاعت خواهد کرد که در یکی از دیگر روایت ها آمده است که شیعیان را مورد شفاعت خود قرار خواهد داد .

حجت الاسلام نظری با اشاره به فرهنگ غلط رواج یافته در جامعه ما گفت: متأسفانه برخی از افراد جامعه ما بعد از متولد شدن یک کودک ابتدا جنسیت او را می پرسند که دین اسلام همواره سفارش کرده است که جنسیت کودک متولد شده مهم نیست و بر همین اساس وقتی کسی بچه دار شد نپرسید که پسر است یا دختر .

وی خاطر نشان کرد: طبق روایات وقتی دختری در یک خانه متولد می شود 12 رحمت و برکت به آن خانه نازل شده و رفت و آمد فرشته ها به آن خانه قطع نمی شود .

وی تولد دختر را به عنوان یک اتفاق مبارک قلمداد کرد و افزود: وجود دختر در یک خانواده برکت به پدر و مادر می آورد و هر کس دختر بیشتری داشته باشد برکت بیشتری بر وی نازل می شود و علاوه بر اینها دختر باقیات الصالحات است .

این خطیب تبریزی با اشاره به جایگاه ویژه دختران گفت: متأسفانه در برخی خانواده ها به جایگاه دختران واقف نیستند، وقتی حرمت دختر را نگه ندارد احتمال خطا رفتن وجود دارد .

وی از مطرح کردن بحث هایی همچون حریم خصوصی خودرو انتقاد کرد و افزود: مسائل اخلاقی را قاطی مسائل سیاسی کرده ایم و برخی افراد می گویند که داخل خودرو حریم خصوصی است که این حرف اشتباهی است .

وی اظهار داشت: مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشید زیرا این فضا پر از افرادان مفسد است که متأسفانه برخی اتفاقات ناخوشایند در این فضا اتفاق افتاده و باعث فروپاشی خانواده ها شده است .

حجت الاسلام نظری با اشاره به توصیه اسلام به کم بودن اختلاف سنی در ازدواج ها گفت: در برخی خانواده ها مشاهده می شود که بچه 12،13 ساله را به یه مرد با اختلاف سنی زیاد می دهند که این کار اشتباهی است و منجر به بروز مشکلاتی نیز می شود .

وی بیان کرد: هنگام تحقیق ازدواج ها به رفتار پدر و مادر فرد مورد نظر توجه داشته باشید .

وی در پایان گفت: امروز روز دختر است و در چنین روزهایی دختران شهدای مدافع حرم را فراموش نکنید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار