معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز خبرداد:

ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مراکز فرهنگی/طرح ریحانه در پارکهای بانوان

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز در ایام دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی ، هنری و تفریحی ورزشی را در مراکز فرهنگی شهرداری، پارک های بانوان با رویکرد ایجاد نشاط معنوی و اجتماعی برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۶۴۶۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از آذربایجان شرقی ،حجت الاسلام احمد حمیدی ضمن گرامیداشت دهه کرامت این ایام را نمود عینی کرامت و بزرگواری اهل بیت (ع) دانست و اظهار داشت: شهرداری تبریز دراین ایام برنامه‌های متنوع فرهنگی ، هنری و تفریحی ورزشی را در مراکز فرهنگی شهرداری، مساجد، محلات، پارک های بانوان با رویکرد ایجاد نشاط معنوی و اجتماعی برگزار می‌کند.

حمیدی با تشريح برنامه هاي دهه كرامت گفت: این برنامه ها در قالب جشن، همایش ، نمایشگاه و کارگاه آمو زشی، مسابقه، تورهای گردشگری طی دهه مبارک کرامت با مشارکت شهروندان تبریزی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز از برپایی جشن های ویژه طرح ریحانه در پارکهای بانوان شهرداری تبریز خبر داد وگفت :ا یجاد فضایی شاد و مفرح برای جامعه زنان و دختران،اشاعه فرهنگ دینی وقرآنی ، تبلیغ و تقویت مهارت های زندگی با تاکید بر جنبه های زیبایی شناختی سیره و سنت رضوی،تاثیر آموزه های رضوی بر اصلاح سبک زندگی ، پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، الگوسازی از شخصیت حضرت معصومه (س) برای دختران جوان از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن ریحانه در پارک‌های سطح شهر است که این مهم در اجرای برنامه های دهه کرامت به طور گسترده همراه با رویکرد حجاب و عفاف دیده شده است.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در ادامه افزود: اجرای بازیهای بومی ومحلی و مسابقات ورزشی ویژه دختران در پارکهای بانوان ،برگزاری همایش ها وکارگاههای آموزشی در راستای تبیین شان ومنزلت اجتماعی دختران وبانوان در خانواده وپاسخگویی به شبهات وسوالات با مشارکت سایر نهادهای ذیربط تجلیل از دختران محجبه و دختران حافظ کل قران کریم و دختران دارای رتبه های برتر در حوزه های علمی ورزشی و هنری و همچنین برگزاری مسابقات با موضوع ارائه احادیث از جایگاه ومنزلت دختر در خانواده از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در پارکهای بانوان گفت: این نمایشگاه با موضوع عرضه آثاری از مد ولباس اسلامی دخترانه ، صنایع دستی وخلاقیت های هنری و علمی مرتبط با این دهه توسط دختران و بانوان با هدف ترویج عفاف وحجاب اسلامی وفرهنگ شهروند اسلامی در پارکهای بانوان برگزار می‌شود.

وی فضاسازی محیطی و آذین‌بندی خیابان‌‌ها و میادین، دیدار با خانواده معزز شهدا، استقبال از کاروان رضوی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش شیرینی و شکلات، ‌ پیاده‌روی خانوادگی ،حضور در هیات مذهبی تبریز را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در دهه کرامت عنوان کرد.

حمیدی از اجرای جشن بزرگ خواهر خورشید ویژه پرسنل شهرداری وخانواده های آنها در سالرروز ولادت حضرت معصومه (س) در فرهنگسرای الغدیر خبرداد.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز اجرای هرچه باشکوه‌تر این برنامه‌ها را نیازمند حضور و مشارکت شهروندان دانست و ابراز امیدواری کرد: استقبال و مشارکت شهروندان باعث ایجاد شور و نشاط مضاعف در برگزاری این برنامه‌ها شود.

شایان ذکر است، برنامه های یادشده همزمان با دهه کرامت از 3مرداد آغاز و تا 13مرداد ماه ادامه می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار